Tech in Asia24.07.2020

Netflix test een nieuw voordelig abonnement in India


Netflix test een goedkoper abonnement in India in een poging om nóg meer abonnees te vergaren in de nummer drie economie van Azië.

Mobile +

Met het abonnement “Mobile +” krijgt de Indiase consument HD-kwaliteit vermaak op mobiel, tablet en computer, maar het plan werkt niet op TV. Het abonnement kost 349 Indiase roepies per maand, ongeveer $ 4,70.

Netflix in India introduceerde eerder een mobiel plan dat slechts 199 Indiase roepies per maand kost ($ 2,70). Het abonnement is zoals de naam al doet vermoeden gelimiteerd tot gebruik op mobiel (480p).

Standaard Netflix kost tussen de 499 Indiase roepies ($ 6,69) voor SD-kwaliteit en 799 Indiase roepies ($10,70) voor 4K ultrahoge definitie gelijktijdig op 4 verschillende apparaten.

Netflix meldt dat het de nieuwe service alleen zal uitrollen als de test succesvol blijkt te zijn.

Indian Matchmaking

De timing van de nieuwe test is geen toeval. Eerder deze maand debuteerde Netflix met “Indian Matchmaking”, een show met acht afleveringen die matchmaker Sima Taparia volgt in haar pogingen om geschikte huwelijkspartners te vinden.

“Indian Matchmaking” heeft meer buzz weten te genereren dan welke andere op India gerichte show of film op Netflix.

193 miljoen abonnees

Netflix heeft inmiddels 193 miljoen abonnees in India en concurreert met meer dan drie dozijn on-demand streamingdiensten, waaronder Amazon Prime Video, Apple TV + en Hotstar + Disney.

Netflix liet eerder weten hard te werken om de content beter te laten aansluiten aan de wensen van de Indiase consument. Voor de productie van Indiase content werd $ 420 gereserveerd. Het voorlopige resultaat is dat er de komende maanden 17 Indiase “originals” worden uitgebracht.

Het “mobile only” abonnement dat Netflix vorig jaar lanceerde in India werd ook eerst uitgebreid getest. Sindsdien is het abonnement beschikbaar gemaakt in een tiental landen, waaronder Maleisië.

Avatar foto
Redactie Tech in Asia

De redactie van Tech in Asia volgt alle technologische ontwikkelingen en innovaties uit Azië. Van startups en techgiganten tot aan de snelgroeiende Automotive industrie. De redactie is te bereiken via newsroom_asia@dutchcowboys.nl.

...

Verder lezen over Netflix

Netflix stopt met interactieve series

Het is inmiddels al een tijd wat stiller rondom dit type content en nu blijkt Netflix ook nog eens de meeste interactieve producties offline te gaan halen.

Gaming04.11.2024

Netflix stopt met interactieve series

De ‘echte’ Ferry wil Netflix aanklagen om Undercover

Janus van Wesenbeeck is de man waarop Ferry en Undercover gebaseerd zijn, aldus de drugsbaas zelf. 

Entertainment04.11.2024

De ‘echte’ Ferry wil Netflix aanklagen om Undercover

Nieuwe Squid Game seizoen 2-teaser geeft glimp van spellen

In het tweede seizoen gaat Gi-hun, beter bekend als Player 456, in het echt acteur Lee Jung-jae, wederom meedoen aan de spellen.

Entertainment31.10.2024

Nieuwe Squid Game seizoen 2-teaser geeft glimp van spellen

Hilarisch moment in een film? Bewaar ze nu met Netflix Momenten

Netflix laat je scènes die je heel erg leuk vindt of je om een andere reden raken opslaan. Het heet Momenten.

Entertainment28.10.2024

Hilarisch moment in een film? Bewaar ze nu met Netflix Momenten

Drie redenen om The Remarkable Life Of Ibelin te kijken op Netflix

Wil je iets positievers zien, dan kun je nu je hart ophalen met The Remarkable Life of Ibelin.

Entertainment25.10.2024

Drie redenen om The Remarkable Life Of Ibelin te kijken op Netflix

Netflix Games review: The Case of the Golden Idol doet je goed

Verder is het een point-and-click-game, of zoals het op de smartphone werkt: kijk en tik-game.

Gaming24.10.2024

Netflix Games review: The Case of the Golden Idol doet je goed

Netflix Games Review – Battleship leert je op speelse wijze Zeeslag

In deze game ben je er lekker mee bezig terwijl je een-op-een scheepsstrijd voert. Zorgen dat je niet zinkt: het bootleven.

Gaming18.10.2024

Netflix Games Review – Battleship leert je op speelse wijze Zeeslag

Kijkers spenderen gemiddeld 2 uur per dag op Netflix

Heb je er wel eens over nagedacht hoeveel uur per dag je naar streamingdiensten kijkt? In Nederland schijnen we nog altijd 2 uur en 12 minuten televisie te kijken.

Entertainment18.10.2024

Kijkers spenderen gemiddeld 2 uur per dag op Netflix