De redactie van Tech in Asia volgt alle technologische ontwikkelingen en innovaties uit Azië. Van startups en techgiganten tot aan de snelgroeiende Automotive industrie. De redactie is te bereiken via newsroom_asia@dutchcowboys.nl.
Het Amerikaanse streamingsplatform Netflix heeft in Azië/Pacific enorme vooruitgang geboekt qua omzet en abonnees, zo bleek maandag uit cijfers gedeponeerd bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission. Het is de eerste keer dat Netflix cijfers uit een overzeese markt openbaart.
Omzetgroei: 153%
Netflix realiseerde een omzetgroei van 153% in de regio, de kleinste markt voor het bedrijf. Er werd US $ 382 miljoen omgezet tussen Q3 2017 tot Q3 2019. Het aantal abonnees groeide in dezelfde periode met 148% tot 14,5 miljoen.
Ter vergelijking, in de VS en Canada realiseerde men “slechts” een omzetstijging van 57% in dezelfde periode, hoewel het de grootste markt blijft met een omzet van US $ 2,6 miljard. Het aantal abonnementen steeg met 18% tot 67,1 miljoen.
Netflix heeft last van nieuwe toetreders in de VS. Disney + en Apple TV + zijn inmiddels actief en HBO Max en Peacock maken zich op voor een entree.
Lokale content
Om de internationale activiteiten te ontplooien, koopt en creëert Netflix content in de taal van het land. Vooral in India werkt die strategie uitstekend. In 2018 lanceerde het de eerste “Netflix Originals” in Hindi. Met Sacred Games werden er volgens het rapport 1,2 miljoen abonnees vergaard.
In China omvat de strategie van Netflix het verkrijgen van rechten op shows in het Mandarijn en het produceren van originele content. Regelgevende instanties wierpen echter barrières op waardoor Netflix niet in China kon worden gelanceerd.
Videostreamingdiensten krijgen duidelijk meer aandacht in de regio Azië/Pacific. Er wordt verwacht dat streamingdiensten dit jaar US $ 27 miljard aan advertentie- en abonnementsgeld zullen genereren, een stijging van 24% ten opzichte van 2018.
Netflix doet het ook goed in Europa, het Midden-Oosten en Afrika met een omzetstijging van 105% tot US $ 1,4 miljard. Latijns-Amerika kende ondertussen een groei van 71% tot US $ 741 miljoen.
Verder lezen over Netflix
Gaming04.11.2024
Netflix stopt met interactieve series
Entertainment04.11.2024
De ‘echte’ Ferry wil Netflix aanklagen om Undercover
Entertainment31.10.2024
Nieuwe Squid Game seizoen 2-teaser geeft glimp van spellen
Entertainment28.10.2024
Hilarisch moment in een film? Bewaar ze nu met Netflix Momenten
Entertainment25.10.2024
Drie redenen om The Remarkable Life Of Ibelin te kijken op Netflix
Gaming24.10.2024
Netflix Games review: The Case of the Golden Idol doet je goed
Gaming18.10.2024
Netflix Games Review – Battleship leert je op speelse wijze Zeeslag
Entertainment18.10.2024