Tech in Asia19.12.2019

​Netflix groeit explosief in de regio Azië/Pacific


Het Amerikaanse streamingsplatform Netflix heeft in Azië/Pacific enorme vooruitgang geboekt qua omzet en abonnees, zo bleek maandag uit cijfers gedeponeerd bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission. Het is de eerste keer dat Netflix cijfers uit een overzeese markt openbaart.

Omzetgroei: 153%

Netflix realiseerde een omzetgroei van 153% in de regio, de kleinste markt voor het bedrijf. Er werd US $ 382 miljoen omgezet tussen Q3 2017 tot Q3 2019. Het aantal abonnees groeide in dezelfde periode met 148% tot 14,5 miljoen.

Ter vergelijking, in de VS en Canada realiseerde men “slechts” een omzetstijging van 57% in dezelfde periode, hoewel het de grootste markt blijft met een omzet van US $ 2,6 miljard. Het aantal abonnementen steeg met 18% tot 67,1 miljoen.

Netflix heeft last van nieuwe toetreders in de VS. Disney + en Apple TV + zijn inmiddels actief en HBO Max en Peacock maken zich op voor een entree.

Lokale content

Om de internationale activiteiten te ontplooien, koopt en creëert Netflix content in de taal van het land. Vooral in India werkt die strategie uitstekend. In 2018 lanceerde het de eerste “Netflix Originals” in Hindi. Met Sacred Games werden er volgens het rapport 1,2 miljoen abonnees vergaard.

In China omvat de strategie van Netflix het verkrijgen van rechten op shows in het Mandarijn en het produceren van originele content. Regelgevende instanties wierpen echter barrières op waardoor Netflix niet in China kon worden gelanceerd.

Videostreamingdiensten krijgen duidelijk meer aandacht in de regio Azië/Pacific. Er wordt verwacht dat streamingdiensten dit jaar US $ 27 miljard aan advertentie- en abonnementsgeld zullen genereren, een stijging van 24% ten opzichte van 2018.

Netflix doet het ook goed in Europa, het Midden-Oosten en Afrika met een omzetstijging van 105% tot US $ 1,4 miljard. Latijns-Amerika kende ondertussen een groei van 71% tot US $ 741 miljoen.

Avatar foto
Redactie Tech in Asia

De redactie van Tech in Asia volgt alle technologische ontwikkelingen en innovaties uit Azië. Van startups en techgiganten tot aan de snelgroeiende Automotive industrie. De redactie is te bereiken via newsroom_asia@dutchcowboys.nl.

...

Verder lezen over Netflix

Netflix stopt met interactieve series

Het is inmiddels al een tijd wat stiller rondom dit type content en nu blijkt Netflix ook nog eens de meeste interactieve producties offline te gaan halen.

Gaming04.11.2024

Netflix stopt met interactieve series

De ‘echte’ Ferry wil Netflix aanklagen om Undercover

Janus van Wesenbeeck is de man waarop Ferry en Undercover gebaseerd zijn, aldus de drugsbaas zelf. 

Entertainment04.11.2024

De ‘echte’ Ferry wil Netflix aanklagen om Undercover

Nieuwe Squid Game seizoen 2-teaser geeft glimp van spellen

In het tweede seizoen gaat Gi-hun, beter bekend als Player 456, in het echt acteur Lee Jung-jae, wederom meedoen aan de spellen.

Entertainment31.10.2024

Nieuwe Squid Game seizoen 2-teaser geeft glimp van spellen

Hilarisch moment in een film? Bewaar ze nu met Netflix Momenten

Netflix laat je scènes die je heel erg leuk vindt of je om een andere reden raken opslaan. Het heet Momenten.

Entertainment28.10.2024

Hilarisch moment in een film? Bewaar ze nu met Netflix Momenten

Drie redenen om The Remarkable Life Of Ibelin te kijken op Netflix

Wil je iets positievers zien, dan kun je nu je hart ophalen met The Remarkable Life of Ibelin.

Entertainment25.10.2024

Drie redenen om The Remarkable Life Of Ibelin te kijken op Netflix

Netflix Games review: The Case of the Golden Idol doet je goed

Verder is het een point-and-click-game, of zoals het op de smartphone werkt: kijk en tik-game.

Gaming24.10.2024

Netflix Games review: The Case of the Golden Idol doet je goed

Netflix Games Review – Battleship leert je op speelse wijze Zeeslag

In deze game ben je er lekker mee bezig terwijl je een-op-een scheepsstrijd voert. Zorgen dat je niet zinkt: het bootleven.

Gaming18.10.2024

Netflix Games Review – Battleship leert je op speelse wijze Zeeslag

Kijkers spenderen gemiddeld 2 uur per dag op Netflix

Heb je er wel eens over nagedacht hoeveel uur per dag je naar streamingdiensten kijkt? In Nederland schijnen we nog altijd 2 uur en 12 minuten televisie te kijken.

Entertainment18.10.2024

Kijkers spenderen gemiddeld 2 uur per dag op Netflix