Huawei’s internationale flagship store is een feit en staat in Shenzhen. De winkel werd direct na opening overspoeld met consumenten die de nieuwe Mate 30 en Mate 30 Pro wilden aanschaffen.
Kosten noch moeite werden gespaard voor de aankleding. Daarbij werd zoals gewoonlijk goed gekeken naar wat Apple doet met hun winkels. Het winkelpand heeft meerdere verdiepingen.
Huawei’s gehele reeks aan smartphones, tablets, laptops en TV’s zijn beschikbaar om uit te proberen. Huawei’s B-merk Honor is ook van de partij.
De opening van de winkel werd handig getimed met de lancering van de Mate 30 smartphone. Dat garandeerde een massale toeloop, omdat de Mate 30-smartphones momenteel schaars zijn in China.
De Mate 30 is een succes in China. Er werden er in slechts drie uur na lancering 1 miljoen van verkocht.
Er wordt verwacht dat de Mate 30 het aanzienlijk slechter zal doen buiten China. Het toestel moet het doen zonder Google apps en services omdat Huawei op een zwarte lijst werd geplaatst door de Verenigde Staten. Dat verbiedt Google om zaken te doen met Huawei. Het toestel draait wel op Android, zij het een open source versie.
Het concept voor de Huawei global flagship store is al gestart in 2017. De winkel in Shenzhen heeft een totale oppervlakte van ruim 1.300 vierkante meter. Klanten die geinteresseerd zijn in het merk kunnen hier de nieuwste en meest uitgebreide producten van Huawei ervaren. Uiteraard heeft de flagship store de beschikking over de snelste 5G-verbinding ervaren.
De winkel is ook ontworpen om je er te kunnen ontspannen en vrienden te ontmoeten. In de Huawei global flagship store lopen zo’n 120 experts/medewerkers rond die zich bij Huawei hebben aangesloten uit een aantal niches zoals hotels, luchtvaart en cultuur. Zij zijn in staat klanten van Huawei meertalige en one-stop-diensten aan te kunnen bieden, zoals aankoop, onderhoud en training.