Tech in Asia17.07.2019

Ladaza-oprichter Max Bittner haalt $45 miljoen op voor online retailer Vestiaire Collective


Vestiaire Collective, een e-commerceplatform voor tweedehands luxe modeartikelen, heeft ongeveer $45 miljoen opgehaald in een financieringsronde geleid door Vestiaire CEO en Lazada-oprichter Max Bittner en de Franse zakenbank Bpifrance.

Het geld wordt besteed aan nieuwe techoplossingen en aan verdere internationale groei. Vestiaire wil het huidige groeimomentum in Azië doorzetten en in Q2 2019 een omzetstijging van 140% realiseren.

Volgens het Franse bedrijf is inmiddels zo’n 80% van de transacties grensoverschrijdend. Recentelijk ontplooide Vestiare zich in nieuwe markten zoals Taiwan, Thailand, Indonesië, India, Maleisië, de Verenigde Arabische Emiraten, Saoedi-Arabië, Israël, Brazilië en Mexico.

Vestiaire Collective zal het geld ook gebruiken om nieuw talent te acquireren. Onder leiding van Bittner werden er al 120 nieuwe werknemers uit 20 verschillende landen aangenomen.

Azië

In Azië zal het Franse bedrijf het moeten opnemen tegen onder andere Reebonz uit Singapore. Reebonz is aanwezig in Maleisië, Indonesië, Taiwan, Hongkong, Thailand, Australië en Zuid-Korea.

Bittner heeft z’n sporen reeds verdiend in de e-commerce en richtte Lazada op. Lazada werd een toonaangevende e-tailer, met name in Zuidoost-Azië.

Alibaba investeerde in april vorig jaar maar liefst $2 miljard in Lazada, waarna Bittner werd vervangen door Lucy Peng. Peng is een van de 18 oprichters van Alibaba en is tevens directievoorzitter bij Ant Financial, een fintech onderneming die uit Alibaba voortvloeide.

Bittner treedt tegenwoordig op als senior advisor van Alibaba nadat de Chinese e-commerce gigant het bedrijf overnam en Lucy Peng installeerde.

Avatar foto
Redactie Tech in Asia

De redactie van Tech in Asia volgt alle technologische ontwikkelingen en innovaties uit Azië. Van startups en techgiganten tot aan de snelgroeiende Automotive industrie. De redactie is te bereiken via newsroom_asia@dutchcowboys.nl.

...

Verder lezen over Retail

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

Nederlandse retailers zijn goed in het binden van klanten aan hun merk en digitale marketing, maar schieten nog regelmatig tekort als het aankomt op SEO-optimalisatie en websiteprestatie.

Marketing06.05.2024

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

maar de website kan vaak beter
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

De detailhandel bevindt zich op een kritiek punt waar consumenten een kloof ervaren tussen hun winkelverwachtingen en de werkelijkheid in winkels. Terwijl de retailsector blijft evolueren, staat de industrie voor uitdagi...

Marketing01.02.2024

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

Voorafgaand aan NRF 2024, wereldwijd een van de grootste evenementen als het gaat om retail, onthulde Google Cloud alvast een aantal nieuwe AI- en generatieve AI-technologieën. Ontwikkeld om retailers te ondersteunen bi...

Online19.01.2024

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw b...

DC Business13.12.2023

​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar