Alibaba Group Holding Ltd. heeft hun Tmall website vertaald naar het Engels. Daarmee wordt gepoogd het aantal merken op het B2C-platform te verdubbelen.
De nieuwe Engelstalige portal maakt het mogelijk voor bedrijven om hun goederen aan 600 miljoen Chinese consumenten te verkopen. Het aantal buitenlandse merken op Tmall Global moet binnen 3 jaar verdubbeld worden naar 40.000.
Alibaba is al een tijd op zoek naar manieren om minder afhankelijk te worden van de afkoelende Chinese economie. Oprichter Jack Ma wil medio 2025 meer dan de helft van de Alibaba-omzet uit het buitenland genereren. Daarnaast kan het gezien worden als een strategische zet om de moordende concurrentie met JD.com en Pinduoduo in Alibaba’s voordeel te beslechten.
Eerder konden partijen zich alleen via een persoonlijke introductie of tijdens een handelsbeurs aanmelden bij Tmall.
Met Tmall Global hoopt Alibaba hun bereik te vergroten en veel nieuwe SME’s te bereiken. Tmall neemt de logistieke- en marketingtaken voor hun rekening, in ruil voor een verkoopcommissie.
Tmall helpt handelaren om hun goederen te verkopen aan 600 miljoen consumenten. Het bedrijf een van de grootste online retailers in China met $1 miljard omzet. Jiang Fan, een van Jack Ma’s secondanten, zei in april dit jaar dat het bedrijf de transactievolumes in drie jaar wilde verdubbelen.
Tmall Global wordt binnenkort ook in het Spaans, Japans en Koreaans aangeboden.
[Fotocredits © TungCheung Adobe Stock]