Startups06.09.2021

Deze sensor geeft ontwikkeling van voetballer een boost.


Deze innovatieve gebruiksvriendelijke sensor plaats je in de binnenzool van je schoen en meet meer dan 200 datapunten , 1000 keer per seconde. Hierdoor wordt allerlei informatie gezien van de speler wat inzicht geeft in de ontwikkelingscurve en verbeteringsbehoefte van een voetballer.

De JOGO sensoren, zoals deze heten, zijn nu nu uit op Kickstarter. De Nederlandse startup staat op het punt om talentontwikkeling in het voetbal transformeren. Via de step into the future campagne kunnen backers de slimme sensoren verkrijgen, die het mogelijk maken voor jeugdspelers om te trainen als profs – door middel van een breed scala aan betrouwbare gegevens om het niveau van spelers een boost te geven.

unnamed (2)
unnamed (2)

Step into the future campagne

Toepasselijker dan een campagne van JOGO op Kickstarter kan haast niet. De sensoren van JOGO doe je in de binnenzolen van je schoenen waardoor het letterlijk een “step into the future” wordt. “De gebruiksvriendelijke in-zool sensoren maken het mogelijk om op baanbrekende niveaus allerlei gegevens van spelers in te zien: sprintsnelheid, acceleratie, deceleratie, tweebenigheid, balbezit, schotkracht en nog veel meer,” legt David Dwinger, CEO en oprichter van JOGO uit. “Dit draagt bij aan en gedetailleerder inzicht in de ontwikkelingscurve en verbeteringsbehoeften van een speler, de sleutel tot een succesvolle toekomst. Ons doel is om jeugdspelers de juiste tools te geven.

Goedgekeurd door de FIFA

De waterdichte en frictieloze sensoren meten meer dan 200 datapunten, 1000 keer per seconde, en kunnen gebruikt worden in alle weersomstandigheden, tijdens trainingen en wedstrijden. JOGO sensoren hebben daarmee unieke feature, het is de enige ‘wearable’ die voldoet aan de FIFA regels voor het gebruik van technologie tijdens wedstrijden. “Na een jaar ontwikkelen van de JOGO-sensoren tot een robuust, gebruiksvriendelijk product, zijn we klaar om ze met de wereld te delen!”, vervolgt Dwinger. “Kickstarter is een uitstekende manier om onze sensoren en algehele missie onder de aandacht te brengen van de voetbalgemeenschap en hen te laten helpen dit geweldige product samen met ons te voeden.”

Kloof dichten met data

Vanaf de eerste dag heeft JOGO de missie om de kloof tussen prof- en amateurvoetbal te dichten door objectieve gegevens toe te voegen aan de mix via het zelf ontwikkelde talentontwikkelingsplatform. Met de introductie van de geavanceerde JOGO-sensoren wordt die kloof nog kleiner. De sensoren maken een nog gedetailleerdere tracking, analyse en verbetering van het spel van elke speler mogelijk.

Door de de sensoren via Bluetooth aan de JOGO-app te koppelen, geeft de slimme app gebruikers, clubs en trainers diepgaande gegevens en waardevolle inzichten in de vooruitgang van een speler. De JOGO app maakt gebruik van een AI data engine om prestaties tijdens trainingen en wedstrijden te analyseren, te evalueren en te vertalen naar op maat gemaakte verbetersuggesties. Individuele spelersresultaten kunnen worden vergeleken met benchmarkstatistieken voor verschillende leeftijdscategorieën, posities, teams en andere spelers. Clubs en coaches kunnen deze tool gebruiken om persoonlijke groei te maximaliseren en SMART-doelen te stellen op basis van wereldwijde normen.

Directe marktbenadering

De behoefte aan financiering is niet de drijfveer voor de Step into the future-campagne. Het gaat erom de product-markt geschikt te maken over de grenzen heen – te beginnen met de Amerikaanse markt, een belangrijke markt voor elke tech startup die in de lift zit. “We weten dat we een winnend product hebben waar mensen bereid zijn voor te betalen“, zegt Laura Du Ry, Head of Marketing van JOGO en ex-profvoetballer (Ajax, Nederlands elftal). “Door onze sensoren naar Kickstarter te brengen, rechtstreeks naar de consument van wie de meesten VS-gebonden zijn, willen we dat bewijzen.”

In dat licht zijn de vooruitzichten goed. De onlangs gelanceerde promovideo voor de Step into the future-campagne is zeer goed ontvangen. “We hebben veel positieve reacties ontvangen, en niet alleen binnen de sportwereld. Het laat zien dat we op de goede weg zijn om de toekomst van het voetbal te transformeren en te revolutioneren.”

Sylvia Torn

DC Business is het zakelijke platform van Dutchcowboys en wordt beheerd door Sylvia. Met veel passie en energie helpt Sylvia organisaties en merken gericht te communiceren in het huidige tijdperk van information overload. Zij doet dat door een doordachte inzet van SEO, de DC websites en haar social media kanalen.

...

Verder lezen over Innovatie

Wortell opent nieuw next-gen Cyber Defense Center

Op donderdag 14 november heeft Wortell samen met relaties en partners de feestelijke opening van haar nieuwe next-gen Cyber Defense Center (CDC) gevierd. Dit innovatieve centrum biedt organisaties wereldwijd een geavanceerde oplossing voor 24/7 proactieve beveiliging, detectie en herstel van IT-landschappen. Het CDC speelt in op de groeiende dreiging van cyberaanvallen door bedrijven te helpen hun digitale weerbaarheid te versterken en altijd een stap voor te blijven op potentiële aanvallen.

Cybercrime20.11.2024

Wortell opent nieuw next-gen Cyber Defense Center

Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024

Hun cloudtechnologie voor bedrijven in de hospitalitysector resulteerde in een ongekende groei voor Mews – en dit is nog maar het begin. Nadat het bedrijf begin 2024 de unicorn-status behaalde, is Mews nu uitgeroepen tot het snelst groeiende bedrijf van Nederland, zo blijkt uit onderzoek van Erasmus Centre for Entrepreneurship. 

Nieuws06.11.2024

Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024

Winnaar van de Top 250 Golden Scaler Award
Deze hypermoderne tank stelt je hele beeld van de legertank bij

Zeg je tank, dan denk je al gauw aan een gigantisch, groen geschilderd gevaarte met rupsbanden. Maar, niet lang meer: deze tank verandert dat.

Technology29.10.2024

Deze hypermoderne tank stelt je hele beeld van de legertank bij

‘Lucide dromen wordt het volgende grote ding na AI’

Het is wetenschappers gelukt om twee mensen apart van elkaar in slaap een gesprek te laten hebben in die dromen.

Technology18.10.2024

‘Lucide dromen wordt het volgende grote ding na AI’

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Albert Heijn had ooit een kassaloze AH To Go en al was dat een experiment, kunnen we stellen dat de kassaloze supermarkt niet werkt. 

Technology08.10.2024

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid

Op 8 oktober ontving de gemeente Den Haag als eerste en enige Nederlandse stad het EU missie label ‘100 klimaat neutrale en slimme steden in 2030’. Ze krijgen deze erkenning omdat de gemeente Den Haag in Europa koploper is met haar innovatieve klimaatactiviteiten en -ambities. Deze erkenning is een steun in de rug voor de Haagse inwoners, ondernemers en met name de ondertekenaars van he Haags Klimaatakkoord.

Nieuws08.10.2024

Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid

Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam

Backbase, de ontwikkelaar van het Engagement Banking Platform, opende vandaag zijn wereldwijde hoofdkantoor aan de Oosterdoksstraat 114 in Amsterdam. Deze verhuizing is meer dan alleen een adreswijziging; het is een nieuwe stap voorwaarts in de missie van het bedrijf om bankieren opnieuw vorm te geven en de klant centraal te stellen.

DC Business07.10.2024

Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam

10 Nederlandse start-ups om in de gaten te houden

In een land waarin veel beginnende ondernemingen zich zorgen maken over het ondernemersklimaat en investeringen in Nederlandse start-ups fluctueren, weten sommige jonge, startende bedrijven toch op te vallen.

Startups30.09.2024

10 Nederlandse start-ups om in de gaten te houden

Verder lezen over Jong Talent

Her Game, Her Era is een nieuw programma voor online talent

We Are Era en YouTube maken vandaag de lancering bekend van een nieuw ontwikkelingsprogramma voor online talent genaamd 'Her Game, Her Era'. In dit programma worden 10 vrouwelijke gamers gedurende 6 maanden intensief beg...

Gaming15.11.2023

Her Game, Her Era is een nieuw programma voor online talent

Uber opent nieuw hoofdkantoor in Amsterdam

Uber heeft vandaag zijn nieuwe internationale hoofdkantoor geopend in Tripolis Park, Amsterdam. Het kantoor is een van Uber’s grootste tech-centra buiten de VS. Uber telt momenteel meer dan 1.000 werknemers in Amsterda...

Nieuws07.06.2023

Uber opent nieuw hoofdkantoor in Amsterdam

En is op zoek naar tech-talent
​Het stagetekort is historisch laag, maar wel zorgen over nabije toekomst

Op dit moment kan de overgrote meerderheid van de mbo-studenten nog gewoon een geschikte stageplek vinden, blijkt uit nieuwe cijfers van Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs en Bedrijfsleven (SBB). Door corona ontst...

Nieuws04.10.2022

​Het stagetekort is historisch laag, maar wel zorgen over nabije toekomst

LinkedIn Talent Insights geeft realtime inzicht in talent

LinkedIn introduceerde deze week de bètaversie van LinkedIn Talent Insights die ook direct in Nederland beschikbaar is. Het is de eerste analysetool van het bedrijf dat de gegevens van 575 miljoen professionals, 20 milj...

Social Media26.09.2018

LinkedIn Talent Insights geeft realtime inzicht in talent

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Inmiddels is alles al wel zo’n beetje gezegd over de millennial. En dus is het nu tijd voor Generatie Z om in de schijnwerpers te stappen. (Generatie Z is de groep jongeren die na 1992 zijn geboren.) Wat zijn de dromen...

Online13.04.2018

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Infographic
Generation Discover festival: 5 dagen gluren in de wereld van wetenschap

Op het Malieveld in Den Haag is vandaag de tweede editie van het Generation Discover festival van start gegaan. Tijdens dit vijfdaagse evenement willen Shell en een aantal partners jongeren spelenderwijs kennis laten mak...

Events05.10.2017

Generation Discover festival: 5 dagen gluren in de wereld van wetenschap

De Tweede Kelder​, een journalistiek experiment, staat in Europese schijnwerpers

Het VodafoneZiggo-project De Tweede Kelder is genomineerd voor een Digital Communication Award. Uit meer dan 750 inzendingen vanuit heel Europa zijn de beste campagnes en projecten geselecteerd op het gebied van digitale...

Media26.08.2017

De Tweede Kelder​, een journalistiek experiment, staat in Europese schijnwerpers

Dit zijn de beste jonge ondernemers van 2016

Onder het motto: 'Je kunt niet jong genoeg beginnen met ondernemen', stelt Sprout al tien jaar lang de '25 onder 25' samen. In deze lijst staan de meest veelbelovende jonge ondernemers van Nederland. De beste ondernemer...

Nieuws27.05.2016

Dit zijn de beste jonge ondernemers van 2016

Verder lezen over Voetbal

Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25

Electronic Arts heeft onthuld hoe fans wereldwijd aan de slag zijn gegaan met EA Sports FC 25, vanaf de vroege toegang tot en met de eerste 25 dagen na de wereldwijde release op 27 september. Een wereldwijde community van spelers uit meer dan 200 landen heeft samen inmiddels al ruim 1,7 miljard wedstrijden gespeeld in alle beschikbare modi en tot nu toe een indrukwekkend totaal van 4,3 miljard doelpunten gescoord.

Gaming31.10.2024

Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25

EA Sports FC 25: ruim 700 teams, 30 competities en 120 officiële stadions

Electronic Arts heeft verschillende nieuwe en exclusieve meerjarige marketingpartnerships en in-game-integraties bevestigd met een paar van de grootste namen in het voetbal, waaronder marketing- en licentiepartnerships met de Italiaanse giganten AS Roma en SSC Napoli. Ook Fenerbahçe SK, Galatasaray S.K., FK Bodø/Glimt en de Argentijnse competitie Liga Profesional de Fútbol (LPF) maken nu onderdeel uit van de meer dan 700 clubs en meer dan 30 competities die beschikbaar komen in EA Ssports FC 25.

Gaming05.09.2024

EA Sports FC 25: ruim 700 teams, 30 competities en 120 officiële stadions

Zit Feyenoord-stadion De Kuip in EA Sports FC 25?

EA Sports FC 25 is in aantocht en naast de stadions van PSV en Ajax komt daar mogelijk dat van Feyenoord bij: De Kuip.

Gaming07.08.2024

Zit Feyenoord-stadion De Kuip in EA Sports FC 25?

Cooler Master en PSV Esports openen Gaming Hub in Eindhoven

Cooler Master, een wereldleider op gebied van pc-componenten, gaming-accessoires en technologische lifestyle-oplossingen, en PSV Esports, de gerenommeerde esports-divisie van de Eindhovense voetbalclub, kondigen samen de opening aan van het Cooler Master | PSV Esports Experience Center. Deze geavanceerde faciliteit, officieel gelanceerd op 27 juli 2024 tijdens de jaarlijkse Fan Dag van PSV, is klaar om het Europese gaming- en esportslandschap te herdefiniëren.

Gaming01.08.2024

Cooler Master en PSV Esports openen Gaming Hub in Eindhoven

Een State-of-the-Art Experience Center
Dit zijn de eerste gameplaybeelden van EA Sports FC 25

Electronic Arts heeft de eerste gameplaybeelden van EA Sports FC 25 uitgebracht. De gameplay is te zien in de eerste video van een reeks Deep Dives en gaat ondermeer dieper in op nieuwe elementen zoals FC IQ, Player Roles en Goalkeeper PlayStyles. Voor meer info over de gameplay lees je de Pitch Notes.

Gaming29.07.2024

Dit zijn de eerste gameplaybeelden van EA Sports FC 25

plus een uitgebreide Deep Dive-video
Ook het EK 2028 zie je bij de NOS

Het EK 2024 is nog in volle gang. Toch maakt de NOS nu al bekend dat het ook de rechten voor UEFA Euro 2028 heeft verworven. Ze hebben hierover een akkoord bereikt met de Europese voetbalbond. Daarnaast gaat de NOS de komende vier jaar ook alle wedstrijden van het Nederlands elftal en de finales van de UEFA Nations League tot medio 2028 uitzenden.

Media02.07.2024

Ook het EK 2028 zie je bij de NOS

Het EK Voetbal is ondertussen steeds meer een Chinees feestje

Het EK Voetbal 2024 laat een opvallende verschuiving zien in de sponsorlijst waarbij Chinese bedrijven nu prominent aanwezig zijn als hoofdsponsors.

Tech in Asia20.06.2024

Het EK Voetbal is ondertussen steeds meer een Chinees feestje

Het EK Voetbal zie je in UHD-beeldkwaliteit bij Ziggo

Alle klanten van Ziggo kunnen het EK voetbal vanaf de eerste wedstrijd op 14 juni in Ultra-HD (UHD) zien. Gedurende het toernooi geeft de provider namelijk NPO 1 UHD door op kanaal 999. UHD geeft een intensere kijkervaring dan HD. Bij dezelfde resolutie (minimaal 1080p) geeft het beeld een rijker contrast en groter kleurenpalet.

Entertainment06.06.2024

Het EK Voetbal zie je in UHD-beeldkwaliteit bij Ziggo

de aftrap van een lange sportzomer