Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Je zou denken dat het Deliveroo voor de wind gaat. Het bedrijf is heel zichtbaar op straat, er is een succesvolle tak in Nederland opgezet en de eigenaar van Deliveroo doet zelfs mee als jurylid in restaurantwedstrijden. Toch blijkt het bedrijf niet alleen maar geld te verdienen: het verloor 284 miljoen dollar in 2018.
Deliveroo
Deliveroo is inmiddels actief in 13 landen. De verkopen op Deliveroo zijn in 2018 gestegen tot 584 miljoen dollar, wat een enorme stijging is ten opzichte van het jaar daarvoor. In 2017 was het nog 340 miljoen dollar, wat een stijging betekent van 72%. Het verlies steeg echter ook. Niet met zoveel, maar wel van 244 miljoen dollar naar 284 miljoen dollar.
De CEO van Deliveroo, Will Shu, maakt zich nog niet druk. Wat onder andere kan komen omdat het bedrijf de afgelopen zes jaar 1,5 miljard dollar ophaalde in investeringsronden. Shu: “Deliveroo wordt steeds sterker en we breiden onze markten steeds meer uit. Meer mensen willen fantastisch eten aan de deur geleverd krijgt. Onze missie is het om het foodbedrijf te worden en we hebben dan ook flink geïnvesteerd in uitbreiding, technologie en nieuwe producten om deze ambitie waar te maken.”
Restaurantervaring thuis
Daar heeft de CEO een punt: het laten thuisbezorgen van voedsel is inderdaad exponentieel gegroeid. Het is alleen de vraag of het om een trend gaat, of dat het lang zo zal blijven. En iets waar onzeker van is of het langdurig door zal gaan, dat is meestal niet iets waar investeerders graag inspringen. Restaurants hebben zich er ook steeds meer op ingesteld. Immers is Deliveroo niet een Thuisbezorgd waarbij je vooral afhaalrestaurants tegenkomt: Deliveroo is juist een dienst die naar restaurants gaat die geen afhaalmogelijkheid hadden om een restaurantervaring bij mensen thuis te brengen.
Aan de andere kant lijkt Deliveroo niet zomaar te verdwijnen. Het feit dat ‘onze’ Takeaway.com alvast het Duitse Delivery Hero heeft gekocht en is samengegaan met het Londense Just Eat geeft aan dat de concurrentie wel degelijk een vuist probeert te maken tegen het groeiende Deliveroo. Uber probeert ook zijn Uber Eats op iets agressievere wijze aan de man te brengen door de aparte app nu te integreren in het Uber-platform.
Verder lezen over Food
Gadgets12.09.2024
5 manieren om voedselverspilling tegen te gaan
Technology11.09.2024
Crikorama verkozen tot winnaar James Dyson Award 2024
zelf krekels kweken!Lifestyle17.06.2024
Zo haal je magnesium uit je voeding
Online14.06.2024
De drie meest bedenkelijke ‘kwaliteiten’ van comfortfood!
Nieuws13.05.2024
Hoe crashdiëten en light-producten averechts lijken te werken
Geen alternatieven voor gezond eten, weinig snoepen en regelmatig bewegenCoffee corner05.03.2024
Douwe Egberts oudste spaarprogramma van Nederland wordt 100 jaar
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Gadgets16.01.2024