Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
De Nederlandse startup ChatLicense is de winnaar van de Global Impact Challenge van Singularity University en SYNC Ithra. De organisaties zijn met de challenge op zoek gegaan naar dé oplossing die helpt op het gebied van misinformatie, cyberpesten en sociale polarisatie. Uit meer dan 500 aanmeldingen werd ChatLicense als winnaar uitgeroepen. De startup krijgt een cashprijs van 250.000 dollar om verder te kunnen groeien.
Digital wellbeing
Voor de Challenge die volledige draaide om tech-initiatieven die digital wellbeing ten goede kunnen komen, werd de top 10 uitgenodigd in Silicon Valley. Martine de Leeuw, medeoprichter van ChatLicense was aanwezig om de pitch te geven en vervolgens vragen te beantwoorden. “Hier uitgenodigd worden is eigenlijk al een bevestiging dat we een oplossing hebben gemaakt waarmee we het verschil kunnen maken,” zo geeft Martine aan.
“Maar het winnen is echt fantastisch! Het zorgt ervoor dat we nu sneller kunnen schalen en dus nog meer families kunnen helpen. Naast dat het later geven van de smartphone, schermtijden en de juiste instellingen van belang zijn, weten we inmiddels dat dit niet voldoende is. We kunnen onze kinderen een betere online start geven door ze te leren wat er allemaal bij komt kijken direct als ze die eerste smartphone krijgen en dat is precies waar ChatLicense families bij helpt. Als ouders leren we onze kinderen ook veilig oversteken en fietsen, maar omdat we hun online wereld niet goed kennen, blijft de nodige uitleg vaak uit. Zowel kinderen als ouders verdrinken in het digitale diepe. We helpen ze met onze app op pad op een manier die iedereen kan integreren in hun eigen opvoeding.”
Focus op educatie van mediawijsheid
We zijn vereerd om ChatLicense te erkennen als de winnaar van de Global Impact Challenge for Digital Wellbeing dit jaar, geeft Aaron Vaccaro, President van Singularity en GIC jurylid aan. “Hoewel we onder de indruk waren van alle finalisten, sluit ChatLicense met hun focus op educatie van mediawijsheid volledig aan bij de missie van deze Challenge. Door de volgende generatie internetgebruikers te voorzien van de tools en kennis om op verantwoorde wijze door de digitale wereld te navigeren, hebben ze een oplossing gecreëerd die erop gericht is om misinformatie, cyberpesten en sociale polarisatie te stoppen voordat het de kans krijgt om te beginnen. We kijken ernaar uit om te zien hoe het team deze transformatieve oplossing blijft ontwikkelen en opschalen.”
Global Impact Challenge
Global Impact Challenges zijn gerichte, op impact gebaseerde startup-competities georganiseerd door Singularity. Sinds 2010 werkt Singularity samen met organisaties over de hele wereld om wedstrijden te creëren die de meest innovatieve en veelbelovende oplossingen voor specifieke Global Grand Challenges identificeren, die vervolgens worden uitgenodigd in Silicon Valley om te leren hoe ze de concepten van Singularity kunnen integreren in schaalbare bedrijven.
Verder lezen over App
Mobile30.08.2024
Telegram in de problemen: dit is er allemaal gaande
Online15.08.2024
Sonos gaat na dramatische app-update misschien terug naar de oude app
Gadgets15.08.2024
Summergadgets giftguide: de leukste gadgets voor de zomer
Mobile15.08.2024
Apple buigt voor de EU-regels: Spotify mag aanbiedingen tonen
Lifestyle05.08.2024
Hoe maak je optimaal gebruik van een zit sta bureau?
Automotive13.06.2024
8 redenen om de Q-Park parkeerapp te gebruiken
Mobile23.05.2024
Spotify ziet er anders uit: dit is wat er is veranderd
Mobile22.05.2024
WhatsApp helpt je in de strijd tegen veel te veel meldingen
Verder lezen over Kinderen
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media18.09.2024
Instagram is niet meer hetzelfde voor tieners
Events16.09.2024
Vier 25 jaar Spongebob @ WONDR Experience Amsterdam
Technology16.09.2024
Dit is de opvolger van de veiligste autostoel: Anoris T2 i-Size
De Ferrari onder de autostoelen?Online13.09.2024
Ouders, kinderliedjes blijven straks uit je Spotify-geschiedenis
Social Media03.09.2024
Sociale media mogen niet gedwongen worden kindercontent te filteren
Online02.07.2024
Efteling start een virtuele rij voor zijn meest populaire attractie
Social Media26.06.2024
Deze nieuwe Snapchat-functie willen we in alle socials
Verder lezen over Silicon Valley
Startups24.03.2021
Prins Harry na al het gedoe aan het werk bij start-up in Silicon Valley
Nieuws23.06.2019
Google investeert 1 miljard in woningen Silicon Valley
Topman van techreus wil meer betaalbare woningenTechnology10.12.2018
Star Trek woning in Silicon Valley, wij zijn sprakeloos
Kosten 10 miljoenOnline08.08.2017
Google ontslaat vrouwonvriendelijke medewerker om gelekte memo
Startups11.07.2017
Facebook bouwt een dorp omdat werknemers huur niet kunnen betalen
Marketing06.10.2016
Mailchimp: de startup die Silicon Valley negeert
Geen extern kapitaal, geen beloftes, maar gewoon naar je klanten luisterenTechnology17.07.2016
Silicon Valley: Trump zou een ramp zijn voor innovatie
Coffee corner02.05.2016