De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Cameo, een website waarop je beroemdheden en influencers kan betalen om een gepersonaliseerde videogroet over te brengen, heeft 50 miljoen dollar opgehaald via een nieuwe investeringsronde. Kleiner Perkins, de Chernin Group, Spark Ventuers, Bain Capital en Lightspeed Venture Partners hebben geld ingelegd.
Met het kapitaal wil Cameo zowel in Amerika als in het buitenland flink groeien. Ook wordt er gekeken naar het doorontwikkelen van de mobiele app, want op dit moment is het alleen mogelijk om via de website transacties te doen. Verder wil Cameo het kantoor dat in februari in Los Angeles is geopend uitbreiden, daar werken op dit moment 20 mensen. Op het hoofdkantoor werken zo’n 66 mensen. In totaal heeft het bedrijf al ruim 70 miljoen dollar opgehaald bij investeerders.
Sterren
Om dit moment werkt het bedrijf samen met zo’n 15.000 bekende atleten, filmsterren, influencers en andere bekende personen. Dat bestand wil het (wereldwijd) de komende tijd flink uitbreiden. De prijzen die je betaalt voor een persoonlijke boodschap van een van hen lopen van 5 tot 3000 dollar. Snoop Dogg, een van de investeerders, heeft voor dat laatste bedrag berichten verkocht. Terwijl basketballegende Kareem Abdul-Jabber voor 500 dollar een bericht voor je opneemt.
Cameo ziet liever vooral veel in de kleine transacties, want dat creëert een flink volume. Die worden vaker gedeeld op sociale media en zodoende leveren ze het bedrijf gratis reclame op. En die strategie lijkt te werken. Het bedrijf is in 2017 opgericht en had in december vorig jaar 100.000 transacties gedaan. Tegen het einde van deze maand is dat aantal gestegen naar 300.000 en worden er gemiddeld 2.000 videoverzoeken per dag gedaan. Van iedere transactie via de website steekt Cameo een kwart in de eigen zak.
Vine
De inspiratie voor de service is deels gekomen door het ter ziele gaan van Vine. Mede-oprichter van Cameo, Devon Spinnler, was er een beroemdheid. Zijn Vines zijn meer dan 860 miljoen keer bekeken. Enige nadeel; die beroemdheid kon hij niet vertalen in financieel succes. Met dat in het achterhoofd is het idee van Cameo ergens ontstaan.
En dat het een lucratieve business kan zijn blijkt wel uit het feit dat toptalenten op het platform maandelijks 100.000 per maand verdienen met het opnemen van persoonlijke boodschappen. Volgens de oprichters zien veel millennials en jongeren de dienst als een digitale manier van hoe oudere generaties een kaartje per post stuurden.
Een greep uit de beroemdheden die je een boodschap op kan laten nemen: Snoop Dogg (rapper), Daymond John (Shark Tank / oprichter Fubu), Jon Taffer (Bar Rescue), Charlie Sheen (acteur), Tony Hawk (skateboardlegende) en comedians Jim Jeffries en Gilbert Gottfried.
Verder lezen over Vine
Social Media18.01.2017
Vine is dood, maar Twitter zorgt dat de korte video blijft leven
Nieuws28.10.2016
Twitter stopt met Vine
Cybercrime28.07.2016
Twitter geeft hacker 10.080 dollar voor het hacken van Vine
Social Media25.01.2014
Lengte Vine filmpjes geïnspireerd door Robert De Niro
Social Media24.01.2014
Twitter viert het eerste jaar van Vine
Online06.01.2014
Vine komt ook beschikbaar via het web
Social Media25.11.2013
Vine beschikbaar in 19 nieuwe talen
Social Media16.11.2013