Startups27.06.2019

Cameo haalt 50 miljoen dollar op voor gepersonaliseerde berichten van beroemdheden & influencers


Cameo, een website waarop je beroemdheden en influencers kan betalen om een gepersonaliseerde videogroet over te brengen, heeft 50 miljoen dollar opgehaald via een nieuwe investeringsronde. Kleiner Perkins, de Chernin Group, Spark Ventuers, Bain Capital en Lightspeed Venture Partners hebben geld ingelegd.

Met het kapitaal wil Cameo zowel in Amerika als in het buitenland flink groeien. Ook wordt er gekeken naar het doorontwikkelen van de mobiele app, want op dit moment is het alleen mogelijk om via de website transacties te doen. Verder wil Cameo het kantoor dat in februari in Los Angeles is geopend uitbreiden, daar werken op dit moment 20 mensen. Op het hoofdkantoor werken zo’n 66 mensen. In totaal heeft het bedrijf al ruim 70 miljoen dollar opgehaald bij investeerders.

Sterren

Om dit moment werkt het bedrijf samen met zo’n 15.000 bekende atleten, filmsterren, influencers en andere bekende personen. Dat bestand wil het (wereldwijd) de komende tijd flink uitbreiden. De prijzen die je betaalt voor een persoonlijke boodschap van een van hen lopen van 5 tot 3000 dollar. Snoop Dogg, een van de investeerders, heeft voor dat laatste bedrag berichten verkocht. Terwijl basketballegende Kareem Abdul-Jabber voor 500 dollar een bericht voor je opneemt.

Cameo ziet liever vooral veel in de kleine transacties, want dat creëert een flink volume. Die worden vaker gedeeld op sociale media en zodoende leveren ze het bedrijf gratis reclame op. En die strategie lijkt te werken. Het bedrijf is in 2017 opgericht en had in december vorig jaar 100.000 transacties gedaan. Tegen het einde van deze maand is dat aantal gestegen naar 300.000 en worden er gemiddeld 2.000 videoverzoeken per dag gedaan. Van iedere transactie via de website steekt Cameo een kwart in de eigen zak.

Vine

De inspiratie voor de service is deels gekomen door het ter ziele gaan van Vine. Mede-oprichter van Cameo, Devon Spinnler, was er een beroemdheid. Zijn Vines zijn meer dan 860 miljoen keer bekeken. Enige nadeel; die beroemdheid kon hij niet vertalen in financieel succes. Met dat in het achterhoofd is het idee van Cameo ergens ontstaan.

En dat het een lucratieve business kan zijn blijkt wel uit het feit dat toptalenten op het platform maandelijks 100.000 per maand verdienen met het opnemen van persoonlijke boodschappen. Volgens de oprichters zien veel millennials en jongeren de dienst als een digitale manier van hoe oudere generaties een kaartje per post stuurden.

Een greep uit de beroemdheden die je een boodschap op kan laten nemen: Snoop Dogg (rapper), Daymond John (Shark Tank / oprichter Fubu), Jon Taffer (Bar Rescue), Charlie Sheen (acteur), Tony Hawk (skateboardlegende) en comedians Jim Jeffries en Gilbert Gottfried.

...

Verder lezen over Vine

Vine is dood, maar Twitter zorgt dat de korte video blijft leven

De stekker is uit mini-video-app Vine getrokken, maar Twitter is klaar om het gat voor korte video's die zichzelf blijven herhalen zelf te vullen. Dat doet het platform door video's die korter zijn dan 6,5 seconden vanaf...

Social Media18.01.2017

Vine is dood, maar Twitter zorgt dat de korte video blijft leven

Twitter stopt met Vine

Twitter heeft aangekondigd dat het gaat stoppen met micro-video dienst Vine. Verdere details werden er in de blogpost die het nieuws bracht niet gegeven, behalve dat de dienst niet per direct uit de lucht wordt gehaald....

Nieuws28.10.2016

Twitter stopt met Vine

Twitter geeft hacker 10.080 dollar voor het hacken van Vine

Twitter heeft een zogenaamde 'white hat hacker' een beloning van maar liefst 10.080 dollar gegeven. De Indiase hacker, Avinash Singh, ontdekte een gat in het beveiligingssysteem van Vine. Singh had gedurende een korte p...

Cybercrime28.07.2016

Twitter geeft hacker 10.080 dollar voor het hacken van Vine

Lengte Vine filmpjes geïnspireerd door Robert De Niro

Ter gelegenheid van de eerste verjaardag van Vine, had mede-uitvinder Colin Kroll een interview met "The Guardian". De populaire dienst (inmiddels meer dan 40 miljoen gebruikers) werd al vóór de lancering gekocht door...

Social Media25.01.2014

Lengte Vine filmpjes geïnspireerd door Robert De Niro

Twitter viert het eerste jaar van Vine

Twitter viert vandaag de eerste verjaardag van Vine. Om dat te vieren lanceerde het microblog een nieuwe pagina genaamd Year on Vine waarin een aantal van de meest memorabele videos te zien zijn die het afgelopen via...

Social Media24.01.2014

Twitter viert het eerste jaar van Vine

Vine komt ook beschikbaar via het web

Vine, de videodienst van Twitter, heeft onlangs via het eigen blog bekend gemaakt ook een webversie uitgebracht te hebben. Je kan nu via je browser gaan naar vine.co, daar kan je inloggen om vervolgens jouw eigen home-f...

Online06.01.2014

Vine komt ook beschikbaar via het web

Vine beschikbaar in 19 nieuwe talen

Twitter's 6-seconde video app Vine gaat zich richten op wereldwijde expansie door het toevoegen van ondersteuning voor 19 nieuwe talen in de iOS en Android apps.De nieuwe talen die zijn toegevoegd: Deens, Nederlands, F...

Social Media25.11.2013

Vine beschikbaar in 19 nieuwe talen

Waar gaan de Facebook jongeren heen?

Nederlandse jongeren lopen voorop in de trend bij tieners om Facebook de rug toe te keren (in één jaar tijd is het actieve gebruik onder Nederlandse jongeren tussen 16-19 jaar met 52% afgenomen) zo zagen we gisteren. M...

Social Media16.11.2013

Waar gaan de Facebook jongeren heen?