De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De Amsterdamse startup StudyTube heeft vandaag bekend gemaakt een investering te hebben ontvangen van venture capital firm HENQ Invest. HENQ investeert in het online adaptieve studieplatform met een bedrag van 500.000 euro in seed funding. De start-up zal deze investering aanwenden om het productfolio uit te breiden en het gebruikersaantal uit te breiden.
CEO en Founder Homam Karimi van Studytube: “De ‘one size fits all’ benadering van onderwijs is eigenlijk heel vreemd. Iedereen zal begrijpen dat niet elke student op dezelfde manier en op het zelfde tempo leert. We zijn een studieplatform aan het ontwikkelen waar de lesstof zich aanpast aan de student en niet andersom. We maken van lesstof een maatpak.“
Herman Hintzen, CFO van HENQ: “Wij geloven dat de wereld van het onderwijs op het punt staat om drastisch te veranderen. De ondernemers van StudyTube zien dit en weten hun visie op concrete wijze in een product om te zetten. Direct na de lancering werd al zichtbaar dat de student er ook zo over denkt, de aanmeldingen op het StudyTube platform zijn overweldigend.”
StudyTube
StudyTube is een online studiecoach. WO rechten- en economiestudenten kunnen online hun tentamens voorbereiden. De studenten oefenen op het platform oude tentamenvragen en krijgen feedback op hun foute antwoorden. Tijdens het leerproces zien studenten hun voortgang en maakt StudyTube inzichtelijk welke stof de student snapt en in welk onderwerp de student zich moet verdiepen.
Zodra bekend is welke onderwerpen een student nog niet begrijpt, wordt automatisch content – zoals een minicollege of een stuk tekst – gegenereerd dat de student helpt het onderwerp beter te begrijpen. Deze cyclus wordt net zo lang herhaald totdat de student het onderwerp afdoende beheerst. StudyTube personaliseert zo het leerproces en neemt de onzekerheid bij studenten weg door aan te geven wanneer een onderwerp wordt begrepen.
Voor tien euro per maand slaagt elke student gegarandeerd. StudyTube geeft een zogenaamde ‘dubbele’ slagingsgarantie. Als het platform aangeeft dat de student het tentamen gaat halen, maar hij of zij slaagt desondanks niet, dan krijgt de student het aankoopbedrag verdubbeld terug. In de toekomst wil Studytube samenwerken met universiteiten, hogescholen en bedrijven om te helpen hun opleidingen effectiever en persoonlijker te maken. Er lopen al een aantal pilots op dat gebied.