Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Heb je al aan de Milk Crate Challenge meegedaan? Misschien kun je het beter laten. TikTok vindt het in ieder geval niet zo’n goed idee. Het heeft besloten om om filmpjes van de #MilkCrateChallenge te verwijderen. Dit is wat die challenge inhoudt en waarom TikTok hem bant.
#MilkCrateChallenge
Het idee van de #MilkCrateChallenge is dat er buiten melkkratjes worden opgestapeld waarbij een piramide wordt gevormd. Het idee is dat mensen de piramidevorm dan als een soort trap gebruiken om helemaal naar de top te komen en er weer goed af te komen. Echter is het vaak hoe hoger je komt, hoe wankeler. Ze zijn ook wel zeven kratjes hoog. Een heel spannende challenge dus…
Waar de Ice Bucket-challenge nog voor een goed doel (tegen ALS) was en weinig kwaad kon, is de Milk Crate Challenge een ander verhaal. Ten eerste is het slechts een social media-fenomeen: er zit geen goed doel aan verbonden. Mensen doen het dus vooral voor de aandacht en de likes. Daarnaast is het enorm gevaarlijk.
Beetje gevaarlijk
Niet alleen kun je namelijk van vrij hoog vallen, je valt ook nog eens op harde kratjes die op hun beurt ook allemaal op en in elkaar vallen. Hoewel het voor sommigen enorm vermakelijk is om te kijken hoe mensen op hun giechel gaan, voel je het al een beetje als je naar de filmpjes kijkt: het is een beetje alsof je naar een auto-ongeluk kijkt. Je weet dat het gevaarlijk is, maar niet hoe mensen er vanaf komen. Eén ding is zeker: het ziet er enorm pijnlijk uit.
Een woordvoerder van TikTok zegt tegen Business Insider: “TikTok verbiedt inhoud die gevaarlijke handelingen promoot of verheerlijkt, dus we verwijderen video’s en leiden zoekopdrachten om naar onze communityrichtlijnen om dergelijke inhoud te ontmoedigen. Wees voorzichtig in je gedrag, zowel online als offline.” Hierop heeft het dan ook besloten om zowel de hashtag #milkcratechallenge als #cratechallenge offline te halen. Daar is het wel wat laat mee: er zijn 71 miljoen views op die hashtags.
Gezocht: nieuwe challenge
Aan de andere kant is het wel voor te stellen dat mensen op zoek zijn naar een leuke nieuwe challenge om social media over te nemen. Vorig jaar hadden we de populaire Jerusalema-challenge die er onder andere voor zorgde dat mensen in de zorg zichzelf als team konden laten zien, wat zeker in de strijd tegen het coronavirus een enorm sterk statement was.
Verder lezen over Social Network
Social Media22.11.2024
LinkedIn stopt met audio en wil dat je livestreamt
Social Media21.11.2024
Instagram laat je het algoritme resetten voor nieuwe inspiratie
Social Media15.11.2024
Meta moet 800 miljoen euro betalen door zijn Marketplace
Social Media14.11.2024
Threads start binnenkort met het tonen van advertenties
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media11.11.2024
Instagram verbetert zijn meest irritante factor
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media08.11.2024
TikTok krijgt verregaande Spotify-integratie voor muziek delen
Verder lezen over TikTok
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media08.11.2024
TikTok krijgt verregaande Spotify-integratie voor muziek delen
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Social Media03.11.2024
Deze week viral: herfsthond, horizontal parenting en meer
Video01.11.2024
TikTok-video’s van meerdere delen moeten verboden worden
Social Media20.10.2024
Deze Week Viral: sushi sandwich en logoloze Lidl
Social Media15.10.2024