Social Media13.10.2014

Welke woorden zorgen voor het meeste verkeer op Twitter, Facebook, LinkedIn en andere sociale media?


Het is misschien wel een van de meest gestelde vragen voor iedereen die op sociale media vooral zakelijk actief is. Hoe krijg je nu meer volgers op Facebook, retweets, likes en shares op Twitter en fans die je bericht doorplaatsen naar LinkedIn en Google+?

Het antwoord is door vooral gebruik te maken van de juiste woorden. Dat is niet alleen in de teksten die je schrijft maar begint al bij de koppen die je gebruikt voor je blogposts, je berichten in je timeline en tweets die je plaatst. De koppen hebben soms nog meer impact dan het bericht zelf. Het klinkt bijzonder omdat het uiteindelijk je te doen is om de content maar een goede kop met de juiste woorden levert nu eenmaal meer bezoek op dan de perfecte blogpost. Je verdubbelaar is natuurlijk een goede kop met een goede tekst.

De nuance is wel dat je teksten relevant moeten zijn. Als de woorden in je kop niets te maken met de inhoud van je artikel doe je het fout. Naast goeie koppen scoren ook ‘call to action’ teksten. Het ‘please retweet’ levert je altijd meer retweets op. Het doen voelt soms schaamteloos maar de werking is er niet minder om. 

Terug naar de het antwoord ‘door gebruik te maken van de juiste woorden’ is er direct de vraag welke woorden dan? Het Britse Neoteric UK heeft als antwoord hierop een soort van ultieme lijst gemaakt in de vorm van een Infogrpaphic. Dit soort onderzoeken is altijd in het Engels. Wie hiermee aan de slag wil moet daarom wel een vertaalslag maken naar het Nederlands al kan je in je tweet natuurlijk ‘please retweet’ gebruiken. Of dit de best werkende methode is voor het vergroten van je volgers op sociale media is iets wat je zelf zult moeten onderzoeken. 

social-media-words-phrases-engagement
social-media-words-phrases-engagement
Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...

Verder lezen over Online Marketing

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming