De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Onepiece gaat als eerste merk volgers op sociale media omzetten in euro’s. Vorig jaar hebben ze in New York al een systeem in gebruik genomen waarmee klanten na inloggen en eventueel delen van het merk korting kregen op hun Onepiece items. Dit bracht zo ontzettend veel teweeg in de VS dat de internationale uitrol hiervan een logische volgende stap is.
#SocialCurrency
Onepiece is het populaire merk uit Noorwegen dat wereldwijd bekend is door hun Jumpsuits. Deze week hebben ze een nieuwe valuta gelanceerd: sociale media volgers aKa #Socialcurrency.
Brand Ambassador
De campagne is gelinkt aan het nieuw gelanceerde ambassadeursplatform Brandbassador.com. Een platform dat op dit moment 120 miljoen mensen wereldwijd bereikt door ambassadeurs in te zetten om mond-op-mond reclame voor merken te creëren.
Zo creëren deze ambassadeurs bijvoorbeeld kortingscodes die zij via hun sociale media verspreiden en ontvangen commissie over alle sales die via hun kanalen binnenkomen.
Social media accounts
Sinds gisteren (15 september) kunnen klanten wereldwijd hun sociale media accounts (Facebook, Instagram, Twitter, Tumblr, Vine, Pinterest en YouTube) linken in de checkout op de website van onepiece.com. Dit doen ze door te kiezen voor de optie “afrekenen met social currency.”
Het platform zet vervolgens het aantal volgers om in waarde. Iedere 500 volgers zijn €1 waard (tot een max van €170). Deze korting wordt direct toegevoegd aan de winkelmand zodat de bestelling gewoon eenvoudig afgerond kan worden.
Geen 500 volgers? Geen probleem. Mensen met een lager aantal sociale volgers kunnen korting ontvangen door #SocialCurrency te delen op Twitter en Facebook en ontvangen daarvoor €20 korting. De totale waarde die door de klant wordt gecreëerd is éénmalig geldig.
Jumpsuit
De drie Noren Thomas Adams, Henrik Nørstrud en Knut Gresvig zochten op een zondag in 2007 naar het hoogtepunt van chillwear. Het idee om een hoodie en sweatpants te verbinden door een gigantische rits te gebruiken resulteerde in de Onepiece jumpsuit, uitgegroeid tot het key-item van het merk.
Vandaag de dag zijn ze een wereldwijde beweging van slackers, en tellen ze 10 Concept Stores, meer dan 1.000 verkooppunten in meer dan 100 landen en meer dan 1 miljoen fans wereldwijd.
Verder lezen over Online Shop
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024