Social Media16.09.2015

Volgers op social media omzetten in euro’s #SocialCurrency


Onepiece gaat als eerste merk volgers op sociale media omzetten in euro’s. Vorig jaar hebben ze in New York al een systeem in gebruik genomen waarmee klanten na inloggen en eventueel delen van het merk korting kregen op hun Onepiece items. Dit bracht zo ontzettend veel teweeg in de VS dat de internationale uitrol hiervan een logische volgende stap is.

#SocialCurrency

Onepiece is het populaire merk uit Noorwegen dat wereldwijd bekend is door hun Jumpsuits. Deze week hebben ze een nieuwe valuta gelanceerd: sociale media volgers aKa #Socialcurrency.

Brand Ambassador

De campagne is gelinkt aan het nieuw gelanceerde ambassadeursplatform Brandbassador.com. Een platform dat op dit moment 120 miljoen mensen wereldwijd bereikt door ambassadeurs in te zetten om mond-op-mond reclame voor merken te creëren.

Zo creëren deze ambassadeurs bijvoorbeeld kortingscodes die zij via hun sociale media verspreiden en ontvangen commissie over alle sales die via hun kanalen binnenkomen.

Social media accounts

Sinds gisteren (15 september) kunnen klanten wereldwijd hun sociale media accounts (Facebook, Instagram, Twitter, Tumblr, Vine, Pinterest en YouTube) linken in de checkout op de website van onepiece.com. Dit doen ze door te kiezen voor de optie “afrekenen met social currency.”

Het platform zet vervolgens het aantal volgers om in waarde. Iedere 500 volgers zijn €1 waard (tot een max van €170). Deze korting wordt direct toegevoegd aan de winkelmand zodat de bestelling gewoon eenvoudig afgerond kan worden.

Geen 500 volgers? Geen probleem. Mensen met een lager aantal sociale volgers kunnen korting ontvangen door #SocialCurrency te delen op Twitter en Facebook en ontvangen daarvoor €20 korting. De totale waarde die door de klant wordt gecreëerd is éénmalig geldig.

Jumpsuit

De drie Noren Thomas Adams, Henrik Nørstrud en Knut Gresvig zochten op een zondag in 2007 naar het hoogtepunt van chillwear. Het idee om een hoodie en sweatpants te verbinden door een gigantische rits te gebruiken resulteerde in de Onepiece jumpsuit, uitgegroeid tot het key-item van het merk.

Vandaag de dag zijn ze een wereldwijde beweging van slackers, en tellen ze 10 Concept Stores, meer dan 1.000 verkooppunten in meer dan 100 landen en meer dan 1 miljoen fans wereldwijd.

...

Verder lezen over Online Shop

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

Nu komt er al veel uit China wat je op Amazon ziet, maar hierbij gaat het echt om spotgoedkope dingen zoals je die ook kent van Temu en Shein.

Online14.11.2024

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

De webwinkel Temu moet de komende tijd heel duidelijk gaan aantonen dat het zich aan de consumentenregels van hier houdt.

Online08.11.2024

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Albert Heijn had ooit een kassaloze AH To Go en al was dat een experiment, kunnen we stellen dat de kassaloze supermarkt niet werkt. 

Technology08.10.2024

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Hoe heten de knoppen op jouw webwinkel? Dat kan veel uitmaken in het consumentenrecht.

Online07.10.2024

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Achteraf betalen bij een webshop kan heel handig zijn, bijvoorbeeld met Riverty of Klarna. Wat zijn de verschillen en de risico's?

Online24.09.2024

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat