24.03.2017
Social Media

Twitter overweegt een betaald abonnement

By: Marloes de Hooge

BlogSocial Media

Twitter overweegt om een betaald abonnement in te voeren voor bedrijven en zogenaamde ‘power users’. De rek is er natuurlijk al een tijdje uit bij Twitter, er komen niet veel nieuwe gebruikers bij en dus moet alles uit de kast worden gehaald om groei te bewerkstelligen. De betalende abonnees zouden dan toegang krijgen tot een verbeterde versie van Tweetdeck, Twitter’s eigen interface waar je nog meer opties hebt dan op Twitter.com. Hier kun je dan zien hoe effectief de tweets zijn die je de wereld in stuurt en je krijgt meer inzicht in je volgers. Er wordt niet gezegd over wat dat dan betekent voor de niet-betalende abonnees.

Premium members

Een betaald abonnement voor meer mogelijkheden via Twitter zou natuurlijk een extra inkomstenbron betekenen en dat is helemaal niet verkeerd in een wereld waarin Instagram en Snapchat groeien en bij Twitter de stijgende lijn eruit is.

De gebruikersbasis van Twitter is redelijk stabiel, maar de inkomsten via advertenties loopt terug. Het woord noodlijdend gaat nog wat te ver, maar goed gaat het in ieder geval niet. Voor Twitter is het extra pijnlijk dat de markt van online advertising in het algemeen groeit wel.

Op dit moment wordt de mening onder de gebruikers gepeild voor dit nieuwe idee van een betaald abonnement via een enquête, zo meldt The Verge. Twitter zou ook bevestigd hebben dat ze inderdaad de mogelijkheden van een dergelijk abonnement aan het verkennen zijn, maar verder is er nog niets concreets bekend.

Share this post