Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Voor iedereen die zichzelf of zijn bedrijf wel eens googlet: neem je ook social media mee? Twitter komt waarschijnlijk binnenkort met een nieuwe functie die daarvoor erg handig is. Je kunt namelijk een zoekopdracht instellen waarvan je meldingen krijgt wanneer daarover wordt gesproken.
Zoekopdrachten op Twitter
Waarschijnlijk is het niet heel handig om bijvoorbeeld Tesla als zoekopdracht in te voeren, want daarover wordt heel veel gesproken (zeker vandaag), maar stel je voor dat je je bedrijfsnaam invoert of je eigen naam, dan kun je straks handige alerts krijgen zodat je weet dat er over je wordt gesproken. Het zou natuurlijk netter zijn als mensen je ook even zouden @’en, maar soms wordt dat (al dan niet bewust) vergeten.
Android-ontwikkelaar Dylan Roussel kwam de functie binnen Twitters testapplicatie tegen. Hij doet een zoekopdracht naar keuze, vervolgens zie je een klokje verschijnen en is het mogelijk om ‘Search Subscribe’ (zoekabonnement) aan te zetten. Je hebt dan als het ware een abonnement op die zoekopdracht, dus elke keer dat het woord valt, krijg je hiervan een melding. De Twitter-app stuurt je dan dus elke keer een pushbericht als er een nieuwe tweet verschijnt met dat woord erin.
Meldingen
Het kan nog om een experiment gaan dat uiteindelijk nooit naar Twitter komt, maar het is te hopen dat het de functie wel officieel introduceert. Het is ook niet per se een heel innovatieve functie: Google heeft immers al jaren alerts, waarbij je bijvoorbeeld een e-mail kunt krijgen als je zoekopdracht bijvoorbeeld in een nieuwsbericht voorbij komt. In ieder geval lijkt de functie op Twitter nog niet te werken. Ook in de testversie lukte het Roussel niet om pushnotificaties te ontvangen.
Het kan zijn dat Twitter nog moet uitvogelen hoe het zorgt dat je niet gebombardeerd wordt met zoekfunctiemeldingen. Het is ook de vraag hoeveel van dit soort meldingen je aan kunt zetten. Als Twitter op een gegeven moment miljoenen meldingen moet versturen, dan kan dat mogelijk eerder negatief uitpakken dan positief.
Overname Twitter
Twitter blijft innoveren, zo breidt het bijvoorbeeld Twitter Circle uit, waarmee je je tweets specifiek aan een groep mensen kan sturen die je zelf van te voren hebt geselecteerd. Daarnaast is het natuurlijk druk doende met de overname door Elon Musk, die daar uiteraard nogal een mediacircus van weet te maken, uitgerekend door hiervoor Twitter te gebruiken om zijn mening en bevindingen wereldkundig te maken. Het is dus de vraag in hoeverre het tijd heeft om een nieuwe grote functie te lanceren en hoe het uit de testfase komt.
Verder lezen over Social Network
Social Media21.11.2024
Instagram laat je het algoritme resetten voor nieuwe inspiratie
Social Media15.11.2024
Meta moet 800 miljoen euro betalen door zijn Marketplace
Social Media14.11.2024
Threads start binnenkort met het tonen van advertenties
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media11.11.2024
Instagram verbetert zijn meest irritante factor
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media08.11.2024
TikTok krijgt verregaande Spotify-integratie voor muziek delen
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Verder lezen over Twitter
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Social Media26.10.2024
Elon Musk post mysterieuze gamesessie met vreemde audio
Social Media09.10.2024
Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen
Social Media24.09.2024