Zit je met je bedrijf een beetje in een sleur en wil je nieuwe klanten aantrekken. Social media is dan een hele goede optie. Veel mensen gebruiken dat tegenwoordig en je komt zo makkelijk in contact met nieuwe klanten. Hieronder zeven tips hoe je dat via Twitter moet aanpakken.
Laat aan je klanten zien dat je tijd voor ze neemt, stuur ze een klein bedankje via Twitter of nog beter is een follow-up vraag op de tweet. Wat ook een goed idee is om een positieve tweet over je bedrijf te favorieten, andere gebruikers zien die tweet dan ook.
Het is vaak niet leuk om negatieve reacties te horen, maar een goede manier om dit te verbeteren is door te reageren op negatieve berichten. Laat zien aan de klanten dat ze nog steeds belangrijk zijn en probeer het probleem op te lossen. Zo krijg je een hogere klanttevredenheid.
Stel een wekelijks vragenuurtje in waar Twitter-gebruikers alles kunnen vragen wat ze willen weten. Zo komen je klanten meer te weten en trek je nieuwe klanten aan naar je bedrijf.
Wil je dat belangrijke mensen iets over jouw bedrijf zeggen, mention ze dan in een tweet. Grote kans dat ze dat dan lezen en erop reageren. Zo zien nog meer mensen jouw bedrijf voorbij komen en bereik je nog meer mensen en trek je de aandacht.
Om meer volgers te verzamelen is het belangrijk om af en toe vragen te stellen via Twitter. Het beste wat je dan kan doen is het persoonlijk aan volgers vragen door ze te mentionen. De vraag kan dan bijna niet over het hoofd gezien worden door de gebruiker en grote kans op antwoord.
Gebruik de Twitter search en zoek zo uit wat mensen willen weten. Mensen sturen vaak algemene vragen de wereld in via Twitter om antwoord te krijgen. Past de vraag binnen jouw vakgebied: antwoorden dan!
Iemand retweeten is goed. Zoek wel uit wie het is en antwoord daarop. Vraag naar de mening van de gebruiker over het onderwerp en retweet die reactie ook. Retweet ook de originele tweet met jouw commentaar en laat jezelf zo dus horen. En andere belangrijke tip is ook om je volgers mee te laten doen.