Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Social medium Threads was lang een leuke speeltuin voor mensen die zich niet meer zo thuisvoelden op X of gewoon hun hersenspinsels wilden delen, maar nu begint Meta het serieuzer aan te pakken. Threads start binnenkort met het tonen van advertenties.
Adverteren op Threads
Er wordt verwacht dat Threads vanaf begin 2025 niet meer die schone ervaring zal zijn die het nu is. De app wordt waarschijnlijk voorzien van advertenties, al is het nog onduidelijk hoe die er precies uit zullen gaan zien. In ieder geval zouden de eerste stappen richting reclame in de social media-app rustig worden gezet: niet meteen alle toeters en bellen, maar een paar advertenties om mensen te laten wennen en wellicht ook te testen hoe er wordt gereageerd.
Threads lijkt in 2025 wat volwassener te worden en we kunnen ons dat goed voorstellen: Meta heeft inmiddels al 275 miljoen maandelijks actieve gebruikers. Dat zijn heel veel ogen die advertenties kunnen nuttigen. Threads werd vorig jaar gelanceerd als een app die onder Instagram valt. Je logt er ook op in met je Instagram-account. Iets waar niet iedereen enthousiast over is, maar wat het wel heel laagdrempelig maakt om het te gebruiken en snel de mensen te vinden waar je al veel mee praat.
Reclame op social media
Bedrijven zitten er ook al op, zij het nog wat mondjesmaat. Bedrijven posten natuurlijk vooral om hun producten te promoten en dat gebeurt ook wel, maar echte advertenties zijn er nu nog niet op Threads te vinden. Daar komt straks dus verandering in. Waarschijnlijk gaat Meta vanaf januari in zee met een klein groepje adverteerders en gaat het testen wat werkt. Het zal waarschijnlijk werken zoals op X, waar je om de zoveel posts een advertentie voorbij ziet komen. We verwachten geen advertenties die je hele scherm overnemen.
Maar mocht je overwegen om van social medium te wisselen, dan is het goed om rekening te houden met het vercommercialiseren van Threads. Zeker als je juist wil overstappen op dit Meta-social netwerk omdat je denkt: daar is het lekker clean, dan zal je van een koude kermis thuiskomen als het nieuwe jaar aanbreekt.
Het is echt nog afwachten hoe Threads het verder zal inkleden: worden het bijvoorbeeld advertenties met video die ook hardop en automatisch beginnen te spelen, zoals TikTok-video’s dat ook doen zodra je de app opstart? Of zijn het meer tekstuele advertenties met een afbeelding waar je in een snelle veeg voorbij gaat? Het is afwachten hoe dat zich verder zal ontvouwen, maar ook met welke adverteerders Meta in zee gaat.
Verder lezen over Online Advertising
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Entertainment29.08.2024
Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Advertising02.07.2024
Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting
Advertising25.06.2024
AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads
Video29.05.2024
YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker
Verder lezen over Social Network
Social Media15.11.2024
Meta moet 800 miljoen euro betalen door zijn Marketplace
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media11.11.2024
Instagram verbetert zijn meest irritante factor
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media08.11.2024
TikTok krijgt verregaande Spotify-integratie voor muziek delen
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media03.11.2024