Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.
Snapchat staat bekend als een app die vooral erg populair is onder jongeren, maar inmiddels zitten er meer ‘ouderen’ dan ooit op Snapchat. Uit cijfers blijkt dat van alle Amerikaanse smartphonegebruikers 14 procent boven de 35 jaar op Snapchat zit. Drie jaar geleden was dit nog maar 2 procent en het percentage neemt steeds verder toe.
In Nederland is er ook een stijging te zien, maar deze stijging gaat iets minder snel. Volwassenen gaan naar Snapchat om te begrijpen wat jongeren daar doen. Het is niet gek dat ouderen benieuwd zijn, want Snapchat is populairder dan ooit. The Wall Street Journal, NASA, het Witte Huis en CNN: iedereen zit op Snapchat. En laten we eerlijk zijn. Sinds de komst van de filters op Snapchat is de app alleen maar leuker geworden. Snapchat heeft momenteel 150 miljoen dagelijkse actieve gebruikers.
Geld verdienen
Snapchat is steeds meer bezig om geld te verdienen. Want het is natuurlijk leuk en aardig zo’n populaire app, maar het zal wel geld in het laatje moeten brengen. Het is bekend dat CEO Even Spiegel met Snapchat naar de beurs wil. Er zijn op dit moment wel advertenties te zien, zoals gesponsorde filters of ingekochte verhalen van grote merken als Mashable, Cosmopolitan en CNN, maar advertenties werken natuurlijk alleen als de gebruikers ze ook zien. Daarom gaat Snapchat binnenkort advertenties tussen je verhalen door laten zien. Dus nu spelen alle verhalen van je vrienden automatisch achter elkaar af, maar binnenkort zullen daar advertenties tussen verschijnen.
Snapchat zal meer moeten experimenteren met advertenties en ze zullen ook risico’s moeten durven nemen. Maar ze moeten er ook voor zorgen dat reclames niet afschrikken, waardoor mensen niet terugkomen naar de app. Advertenties tussen verhalen tonen is in principe goed voor Snapchat en gebruikers zullen er hopelijk niet veel last van hebben. We nemen immers de reclames voor YouTube-filmpjes ook voor lief. Wel moet Snapchat ervoor zorgen dat de reclames niet too much en te lang worden, want dan zullen mensen afhaken. Als ze dit goed weten te doen, is Snapchat niet meer te stoppen….
Verder lezen over Snapchat
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Gadgets29.10.2024
Snapchat brengt zijn camerabril Spectacles ook in Nederland uit
Social Media09.10.2024
Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen
Social Media03.10.2024
Snapchat zou geld belangrijker vinden dan afpersing van tieners
Social Media17.09.2024
Snapchat test een versimpelde versie van de app en introduceert nieuwe AR-bril
Social Media27.08.2024
Familie klaagt app aan voor niet optreden tegen pestkoppen
Social Media12.08.2024
Instagram maakt digitale landkaart waarop volgens zien waar je bent
Social Media07.08.2024