11.01.2017
Social Media

Snapchat test nieuwe functies voor advertenties in Stories en Discover

By: Patrick Smeets

BlogSocial Media

Zo, nu is de cirkel weer rond. Nadat Facebook en Instagram al begonnen waren met het testen van advertenties tijdens het kijken van content is Snap Inc. ook bezig met een test die Snapchat adverteerders meer laat doen met de Snap Ads, de video-advertenties die tussen Stories of op Discover te zien zijn. Het is straks mogelijk om via Deep Linking gebruikers helemaal uit Snapchat te halen en direct naar andere apps op hun smartphone te laten gaan, of naar een webpagina om die app te downloaden. Dat is één van de nieuwe zaken die naar boven zijn gekomen, wordt door Mashable gemeld.

Het zijn verticale reclames die tussen de gewone stories in zitten en dus niets onderbreken en volgens een blog van Instagram zijn ze ook allemaal direct te skippen. Je zit dus niet opeens vast aan het kijken van iets waar je niet om gevraagd hebt en kunt door als de advertentie je niet aanspreekt.

Een voorbeeld van een ASOS-advertentie die tussen de Stories door komt. <em>Credit: AdAge<\/em>
Een voorbeeld van een ASOS-advertentie die tussen de Stories door komt. Credit: AdAge<\/em>

Snel ja zeggen

Een andere nieuwe mogelijkheid is dat NAW-gegevens die al bekend zijn in Snapchat ‘doorgegeven’ kunnen worden, natuurlijk wel pas nadat je toestemming hebt gegeven daarvoor. Als er dan een aanbieding komt hoef je maar heel weinig moeite te doen om ‘ja’ te zeggen. Het komt voor Snapchat precies op tijd, niet voor ons als gebruikers maar voor adverteerders die hun geld maar één keer kunnen uitgeven en nu beduidend meer mogelijkheden krijgen bij de FaceStagram-concurrentie.

Wel mooi om te zien: voor elke feature die Facebook pikt van Snapchat om te gebruiken in Instagram om gebruikers gelukkig te maken, steelt Snap er blijkbaar eentje terug op het commerciële vlak van Facebook. En terecht natuurlijk, niet alleen omdat het karma-technisch wel klopt, maar ook omdat Facebook heel solide is in de commerciële kant van social media.

[Afbeeldingen © Snap Inc.]

Share this post