Floyd is journalist en al jarenlang als razende reporter werkzaam in de (landelijke) media. Daarnaast een passievolle podcastmaker en hij staat graag voor of achter de camera.
Snapchat doet veel voor haar (zakelijke) gebruikers. Vorig jaar lanceerden ze hun eerste wereldwijde B2B-marketingcampagne ‘Meet the Snapchat Generation’, die zich richtte op de Snapchatters en benadrukte hoe de Generatie-Z en Millennials nieuwe manieren vinden om technologie te gebruiken en de cultuur ten goede te veranderen.
Als vervolg geven ze nu nieuwe inzichten in die groepen Snapchatters. Ze hebben onderzocht wat hun koopkracht, digitale communicatiegewoonten en sociaal activisme is.
Belangrijke aspecten van de Snapchat-generatie
Enkele opmerkelijk uitkomsten van het onderzoek zijn: Snapchatters zijn kapitaal krachtig: als groep heeft de Snapchat-generatie $ 4,4 biljoen aan wereldwijde koopkracht. Dat is gigantisch veel geld en dus een enorme afzetmarkt voor bedrijven die afhankelijk zijn van deze generaties. De koopkracht van de Snapchat-generatie in Nederland die zelf bevoegd is om spullen te kopen bedraagt 56 miljard euro.
Een op de twee Snapchatters wereldwijd zegt dat ze graag het verhaal achter het merk of product wat ze kopen leren kennen. Voor de Snapchat-generatie is inclusiviteit (oftewel iedereen doet mee) de sleutel: 73% van de Nederlandse Snapchatters vindt dat hij of zij mee doet in de maatschappij. Beetje vaag begrip natuurlijk, maar Snapchatters vinden zichzelf een goede afspiegeling van de maatschappij.
Merkwaarden zijn belangrijk: 1 op de 2 van de wereldwijde Snapchat-generatie zegt dat ze minder geneigd zijn om een merk te kopen dat er bewust voor kiest om geen inclusiviteit te promoten.
80% van de Nederlandse Snapchatters zegt geïnformeerd te zijn over wereldgebeurtenissen en nieuws. Snapchatters in Nederland gebruiken nog verreweg het meeste een foto om te snappen. Daarna komt de emoji en daarna pas een videootje.
Verder lezen over Jongeren
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Artificial Intelligence24.10.2024
Wat als een tiener zijn leven beëindigt door een AI-chatbot?
Lifestyle13.06.2024
Wat is een doorstroomtoets en hoe werkt het?
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Mobile17.11.2023
Veel jongvolwassenen betalen niet meer met een fysieke betaalpas
gebruiken we de betaalpas over vijf jaar nog?Search30.10.2023
Jongeren zien regelmatig misinformatie over het klimaat op TikTok
TikTok onderneemt actieSocial Media25.09.2023
Solliciteren doe je tegenwoordig gewoon via TikTok
Verder lezen over Onderzoek
Cybercrime29.10.2024
25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging
Online28.10.2024
Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Nieuws17.09.2024
Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!
Social Media04.09.2024
“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media
Nieuws21.08.2024
De stollingsgesteenten cyclus op aarde
Artificial Intelligence14.08.2024
Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?
Nieuws12.08.2024
Stratovulkanen, schildvulkanen en supervulkanen
Verder lezen over Snapchat
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Gadgets29.10.2024
Snapchat brengt zijn camerabril Spectacles ook in Nederland uit
Social Media09.10.2024
Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen
Social Media03.10.2024
Snapchat zou geld belangrijker vinden dan afpersing van tieners
Social Media17.09.2024
Snapchat test een versimpelde versie van de app en introduceert nieuwe AR-bril
Social Media27.08.2024
Familie klaagt app aan voor niet optreden tegen pestkoppen
Social Media12.08.2024
Instagram maakt digitale landkaart waarop volgens zien waar je bent
Social Media07.08.2024