Snapchat doet veel voor haar (zakelijke) gebruikers. Vorig jaar lanceerden ze hun eerste wereldwijde B2B-marketingcampagne ‘Meet the Snapchat Generation’, die zich richtte op de Snapchatters en benadrukte hoe de Generatie-Z en Millennials nieuwe manieren vinden om technologie te gebruiken en de cultuur ten goede te veranderen.
Als vervolg geven ze nu nieuwe inzichten in die groepen Snapchatters. Ze hebben onderzocht wat hun koopkracht, digitale communicatiegewoonten en sociaal activisme is.
Enkele opmerkelijk uitkomsten van het onderzoek zijn: Snapchatters zijn kapitaal krachtig: als groep heeft de Snapchat-generatie $ 4,4 biljoen aan wereldwijde koopkracht. Dat is gigantisch veel geld en dus een enorme afzetmarkt voor bedrijven die afhankelijk zijn van deze generaties. De koopkracht van de Snapchat-generatie in Nederland die zelf bevoegd is om spullen te kopen bedraagt 56 miljard euro.
Een op de twee Snapchatters wereldwijd zegt dat ze graag het verhaal achter het merk of product wat ze kopen leren kennen. Voor de Snapchat-generatie is inclusiviteit (oftewel iedereen doet mee) de sleutel: 73% van de Nederlandse Snapchatters vindt dat hij of zij mee doet in de maatschappij. Beetje vaag begrip natuurlijk, maar Snapchatters vinden zichzelf een goede afspiegeling van de maatschappij.
Merkwaarden zijn belangrijk: 1 op de 2 van de wereldwijde Snapchat-generatie zegt dat ze minder geneigd zijn om een merk te kopen dat er bewust voor kiest om geen inclusiviteit te promoten.
80% van de Nederlandse Snapchatters zegt geïnformeerd te zijn over wereldgebeurtenissen en nieuws. Snapchatters in Nederland gebruiken nog verreweg het meeste een foto om te snappen. Daarna komt de emoji en daarna pas een videootje.