Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Dacht je dat je Snapchat ondertussen wel had uitgespeeld? Heb je alle filters al tientallen keren gebruikt? Dan kun je je nu verheugen op een nieuwe cameramodus met 3D-functie. Tenminste, als je een iPhone bezitter bent en in het bezit van minimaal een iPhone X. De sensor die vanaf de X op iPhones zit, wordt namelijk gebruikt om de juiste diepte toe te voegen aan de nieuwe driedimensionale filters. Helaas pindakaas voor wie een Android telefoon bezit, de nieuwe functie is daarop (nog niet) beschikbaar.
Diepte toevoegen aan je Snaps
Met de nieuwe 3D-cameramodus voeg je diepte toe aan je Snaps. Wanneer je de foto vervolgens verstuurt, kan de ontvanger ervan de telefoon bewegen, waarna het filter tot leven komt en de achtergrond mee beweegt. Overigens zie je die effecten ook als ontvanger wanneer je geen iPhone X of 11 bezit. Snapchat heeft daarnaast nieuwe 3D-effecten toegevoegd aan de filter carrousel.
Filters van Instagram of Snapchat?
Snapchat was dan misschien de eerste, Instagram heeft inmiddels een behoorlijke inhaalslag gemaakt op het gebied van filters. Vorige maand kwam Instagram nog met een heel assortiment aan AR-filters, die gebruikers bovendien ook zelf kunnen maken. Het is dus wel noodzakelijk voor een platform als Snapchat om te blijven innoveren, voordat alle gebruikers de app vergeten omdat soortgelijke functies ook beschikbaar zijn op Instagram.
Transparant over politieke campagnes
Wat Snapchat goed heeft begrepen, is dat het belangrijk is om transparant te zijn over campagnes. In aanloop naar de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2020 heeft het platform een bibliotheek gepubliceerd (Snap Ads Library) met gegevens over betaalde politieke campagnes. Hier zie je welke betaalde reclamecampagnes op het platform zijn uitgebracht en voor welke doelgroep de advertentie bedoeld was. Wie interesse heeft kan zo zien wanneer de reclames op Snapchat verschenen en hoeveel eraan is uitgegeven. Ook Donald Trump vinden we terug op de lijst.
Verder lezen over Snapchat
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Gadgets29.10.2024
Snapchat brengt zijn camerabril Spectacles ook in Nederland uit
Social Media09.10.2024
Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen
Social Media03.10.2024
Snapchat zou geld belangrijker vinden dan afpersing van tieners
Social Media17.09.2024
Snapchat test een versimpelde versie van de app en introduceert nieuwe AR-bril
Social Media27.08.2024
Familie klaagt app aan voor niet optreden tegen pestkoppen
Social Media12.08.2024
Instagram maakt digitale landkaart waarop volgens zien waar je bent
Social Media07.08.2024