Social Media19.05.2016

Snapchat gaat ook gebruik maken van een algoritme


Na Instagram kon Snapchat natuurlijk niet achterblijven. Ook Snapchat is nu namelijk een algoritme aan het ontwikkelen, zo meldt Digiday. Volgens insiders zal dit algoritme als een poortwachter gaan fungeren tussen merken en hun publiek.

Gebruikers zien momenteel alle berichten van accounts die ze volgen in chronologische volgorde, maar daar komt dus binnenkort verandering in. Met een algoritme zou Snapchat optreden als curator van de inhoud van uitgevers en merken. Snapchat zou dan bepalen wat jij als eerste ziet. Het zou gaan om hetzelfde model dat Facebook gebruikt. Iedereen kan hun content gewoon delen, maar het ene filmpje of de ene foto zal meer worden opgepakt dan de andere.

Facebook maakt de newsfeed op basis van wat hij denkt dat elke individuele gebruiker relevant zal vinden. Hoe het bij Google werkt, dat is nog steeds een van de grootste mysteries op aarde. Facebook laat merken betalen om hun posts meer in de picture te spelen. Op Snapchat is het ook mogelijk om te adverteren via Discover. Hierin zit een aantal publishing partners zoals BuzzFeed, Cosmopolitan en Vox. Daar plaatsen ze reclame en content. Dit is echter nog een exclusieve club van merken en het is niet makkelijk om hier in mee te dingen.

Het is nog onduidelijk wanneer deze grote verandering zou gaan plaatsvinden, maar insiders zeggen dat Snapchat hier al plannen voor heeft sinds het begin van dit jaar. Snapchat wil nog geen commentaar geven, maar we houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Tedje van Gils

Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.

...

Verder lezen over Snapchat

Worden sociale media straks net zoals drank?

In Australië wordt er gewerkt aan een wet om sociale media te verbieden voor iedereen die onder de 16 is. Het is een beetje zoals met alcohol.

Social Media07.11.2024

Worden sociale media straks net zoals drank?

Snapchat brengt zijn camerabril Spectacles ook in Nederland uit

Snapchat heeft besloten zijn nieuwe camerabril Spectacles ook in landen buiten de Verenigde Staten uit te brengen, waaronder Nederland, Frankrijk en Duitsland.

Gadgets29.10.2024

Snapchat brengt zijn camerabril Spectacles ook in Nederland uit

Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen

Wraakporno richt de meeste schade aan in de eerste 48 uur. Dat is problematisch, want zo snel kun je het vaak niet offline laten halen.

Social Media09.10.2024

Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen

Snapchat zou geld belangrijker vinden dan afpersing van tieners

Snap is in de Verenigde Staten aangeklaagd omdat het een misleidend beeld over sextortion zou schetsen.

Social Media03.10.2024

Snapchat zou geld belangrijker vinden dan afpersing van tieners

Snapchat test een versimpelde versie van de app en introduceert nieuwe AR-bril

Snapchat heeft tijdens zijn jaarlijkse Partner Summit meer verteld over de plannen van het social medium. Snapchat wordt door meer dan 850 miljoen mensen gebruikt.

Social Media17.09.2024

Snapchat test een versimpelde versie van de app en introduceert nieuwe AR-bril

Familie klaagt app aan voor niet optreden tegen pestkoppen

Een familie van een gepeste jongen klaagt een in Snapchat beschikbare app aan omdat het pestkoppen niet zou tegenhouden.

Social Media27.08.2024

Familie klaagt app aan voor niet optreden tegen pestkoppen

Instagram maakt digitale landkaart waarop volgens zien waar je bent

Instagram maakt digitale landkaart waarop volgens zien waar je bent.

Social Media12.08.2024

Instagram maakt digitale landkaart waarop volgens zien waar je bent

Deze Snapchat-lenzen zijn populair in Nederland

Wist je dat zo'n 3,75 miljoen Nederlanders dagelijks een AR-lens gebruiken? Dit zijn de populaire lenzen van dit moment.

Social Media07.08.2024

Deze Snapchat-lenzen zijn populair in Nederland