Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.
Na Instagram kon Snapchat natuurlijk niet achterblijven. Ook Snapchat is nu namelijk een algoritme aan het ontwikkelen, zo meldt Digiday. Volgens insiders zal dit algoritme als een poortwachter gaan fungeren tussen merken en hun publiek.
Gebruikers zien momenteel alle berichten van accounts die ze volgen in chronologische volgorde, maar daar komt dus binnenkort verandering in. Met een algoritme zou Snapchat optreden als curator van de inhoud van uitgevers en merken. Snapchat zou dan bepalen wat jij als eerste ziet. Het zou gaan om hetzelfde model dat Facebook gebruikt. Iedereen kan hun content gewoon delen, maar het ene filmpje of de ene foto zal meer worden opgepakt dan de andere.
Facebook maakt de newsfeed op basis van wat hij denkt dat elke individuele gebruiker relevant zal vinden. Hoe het bij Google werkt, dat is nog steeds een van de grootste mysteries op aarde. Facebook laat merken betalen om hun posts meer in de picture te spelen. Op Snapchat is het ook mogelijk om te adverteren via Discover. Hierin zit een aantal publishing partners zoals BuzzFeed, Cosmopolitan en Vox. Daar plaatsen ze reclame en content. Dit is echter nog een exclusieve club van merken en het is niet makkelijk om hier in mee te dingen.
Het is nog onduidelijk wanneer deze grote verandering zou gaan plaatsvinden, maar insiders zeggen dat Snapchat hier al plannen voor heeft sinds het begin van dit jaar. Snapchat wil nog geen commentaar geven, maar we houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
Verder lezen over Snapchat
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Gadgets29.10.2024
Snapchat brengt zijn camerabril Spectacles ook in Nederland uit
Social Media09.10.2024
Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen
Social Media03.10.2024
Snapchat zou geld belangrijker vinden dan afpersing van tieners
Social Media17.09.2024
Snapchat test een versimpelde versie van de app en introduceert nieuwe AR-bril
Social Media27.08.2024
Familie klaagt app aan voor niet optreden tegen pestkoppen
Social Media12.08.2024
Instagram maakt digitale landkaart waarop volgens zien waar je bent
Social Media07.08.2024