Alsof Snapchat niet al genoeg had gedaan om haar gebruikers te irriteren zegt Digiday nu dat er midden mei van start wordt gegaan met advertenties van zes seconden die niet over te slaan zijn. Snap Ads zoals ze nu in de app zitten zijn over te slaan door er op te tikken, maar dat gaat straks niet meer werken.
Het enige voordeel bij een nadeel is dat de commercials (zoals Snap ze zelf ook noemt) alleen te zien gaan zijn bij commerciële shows zoals Cribs en Girl Code, waar je misschien toch al reclame zou verwachten. Dat wil dus zeggen dat de Stories van je vrienden niet onderbroken gaan worden door reclames, dus als je die commerciële dingen niet bekijkt zullen de advertenties je ook bespaard blijven.
Snapchat moet iets gaan doen om geld te verdienen, want het bedrijf is nog steeds niet winstgevend en aangezien onderzoek heeft uitgewezen dat zo’n 80 procent van de gebruikers in de leeftijd tussen 18 en 24 alle advertenties die te skippen zijn ook skipt, is deze oplossing niet heel gek.
Het lijkt er echter wel op dat Snap Inc. danig in de financiële problemen gaat raken met al die tegenvallende resultaten. Ze moeten maar hopen dat die nieuwe Spectacles hele goede zaken gaan doen, anders wordt het nog spannend voor Snapchat. Sinds het bedrijf naar de beurs is gegaan is het bijna alleen nog maar afgestraft, want voor investeerders tellen alleen de cijfers, en die zijn gewoon niet wat het moet zijn.
[Afbeeldingen © Eugenio Marongiu – Adobe Stock]