Social Media26.04.2018

Snapchat gaat in mei reclames die niet te skippen zijn invoeren


Wel alleen voor commerciële content

Alsof Snapchat niet al genoeg had gedaan om haar gebruikers te irriteren zegt Digiday nu dat er midden mei van start wordt gegaan met advertenties van zes seconden die niet over te slaan zijn. Snap Ads zoals ze nu in de app zitten zijn over te slaan door er op te tikken, maar dat gaat straks niet meer werken.

Het enige voordeel bij een nadeel is dat de commercials (zoals Snap ze zelf ook noemt) alleen te zien gaan zijn bij commerciële shows zoals Cribs en Girl Code, waar je misschien toch al reclame zou verwachten. Dat wil dus zeggen dat de Stories van je vrienden niet onderbroken gaan worden door reclames, dus als je die commerciële dingen niet bekijkt zullen de advertenties je ook bespaard blijven.

Penibel

Snapchat moet iets gaan doen om geld te verdienen, want het bedrijf is nog steeds niet winstgevend en aangezien onderzoek heeft uitgewezen dat zo’n 80 procent van de gebruikers in de leeftijd tussen 18 en 24 alle advertenties die te skippen zijn ook skipt, is deze oplossing niet heel gek.

Het lijkt er echter wel op dat Snap Inc. danig in de financiële problemen gaat raken met al die tegenvallende resultaten. Ze moeten maar hopen dat die nieuwe Spectacles hele goede zaken gaan doen, anders wordt het nog spannend voor Snapchat. Sinds het bedrijf naar de beurs is gegaan is het bijna alleen nog maar afgestraft, want voor investeerders tellen alleen de cijfers, en die zijn gewoon niet wat het moet zijn.

[Afbeeldingen © Eugenio Marongiu – Adobe Stock]

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.

...

Verder lezen over Snapchat

Worden sociale media straks net zoals drank?

In Australië wordt er gewerkt aan een wet om sociale media te verbieden voor iedereen die onder de 16 is. Het is een beetje zoals met alcohol.

Social Media07.11.2024

Worden sociale media straks net zoals drank?

Snapchat brengt zijn camerabril Spectacles ook in Nederland uit

Snapchat heeft besloten zijn nieuwe camerabril Spectacles ook in landen buiten de Verenigde Staten uit te brengen, waaronder Nederland, Frankrijk en Duitsland.

Gadgets29.10.2024

Snapchat brengt zijn camerabril Spectacles ook in Nederland uit

Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen

Wraakporno richt de meeste schade aan in de eerste 48 uur. Dat is problematisch, want zo snel kun je het vaak niet offline laten halen.

Social Media09.10.2024

Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen

Snapchat zou geld belangrijker vinden dan afpersing van tieners

Snap is in de Verenigde Staten aangeklaagd omdat het een misleidend beeld over sextortion zou schetsen.

Social Media03.10.2024

Snapchat zou geld belangrijker vinden dan afpersing van tieners

Snapchat test een versimpelde versie van de app en introduceert nieuwe AR-bril

Snapchat heeft tijdens zijn jaarlijkse Partner Summit meer verteld over de plannen van het social medium. Snapchat wordt door meer dan 850 miljoen mensen gebruikt.

Social Media17.09.2024

Snapchat test een versimpelde versie van de app en introduceert nieuwe AR-bril

Familie klaagt app aan voor niet optreden tegen pestkoppen

Een familie van een gepeste jongen klaagt een in Snapchat beschikbare app aan omdat het pestkoppen niet zou tegenhouden.

Social Media27.08.2024

Familie klaagt app aan voor niet optreden tegen pestkoppen

Instagram maakt digitale landkaart waarop volgens zien waar je bent

Instagram maakt digitale landkaart waarop volgens zien waar je bent.

Social Media12.08.2024

Instagram maakt digitale landkaart waarop volgens zien waar je bent

Deze Snapchat-lenzen zijn populair in Nederland

Wist je dat zo'n 3,75 miljoen Nederlanders dagelijks een AR-lens gebruiken? Dit zijn de populaire lenzen van dit moment.

Social Media07.08.2024

Deze Snapchat-lenzen zijn populair in Nederland