Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Snapchat is bekend van de lenzen: het begon vooral met de lenzen om jezelf mooier te maken of hondenoren te geven, maar inmiddels is er veel meer mogelijk. Het deelde vandaag welke lenzen dit jaar het meest populair zijn.
Snapchat-lenzen
Lenzen (de filters op Snapchat) worden nog steeds enorm veel gebruikt en bekeken: 6 miljard (!) keer per dag. Dat komt niet alleen omdat mensen die lenzen nu eenmaal hilarisch blijven vinden, maar ook omdat er wel degelijk innovatie in plaatsvindt. De lenzen van Snapchat zijn één van de meest gebruikte vormen van augmented reality en dat heeft Snapchat de laatste tijd steeds meer naar een hoger niveau proberen te tillen.
Zo kun je nu merkkleding van Prada en Farfetch op jezelf projecteren, zodat je vast kunt zien wat je goed staat. Ook is er een lens genaamd Fingerspell die Amerikanse gebarentaal kan vertalen en die je leert om verschillende letters en woorden te maken in gebarentaal. Daarnaast maakte Snap het in deze tijden waarin we niet zoveel kunnen reizen mogelijk om naar Parijs te gaan en L’Arc de Triomphe op een heel bijzondere manier te bekijken.
De meest populaire filters
Maar wat zijn nou precies de meest populaire lenzen? Dat zijn deze:
- Avatar door Snap (TBD+ miljard impressies)
- Dance Twin door Mike Porter (5,7+ miljoen vertoningen)
- Invisible door Snap (19+ miljoen vertoningen)
- Halloween Skills door Snap
- Cheetos ‘Snap to Steal’ door Cheetos
- Toverstok Duel door Allan Yde
- OG MetaJacket door RTFKT STUDIOS
Avatar is de lens waarmee je jezelf in een handomdraai in een avatar verandert, maar wel eentje die eruit ziet alsof je zo in een Pixar-film kan. Dance Twin is een heel artistieke lens waarmee je jezelf in één keer kopieert met een heel tof kleureffect. En Invisible zegt het zelf al: dat filter pretendeert alsof je jezelf zomaar onzichtbaar tovert.
Creativiteit op social media
Sophia Dominguez van Snap AR zegt erover: “We zijn verbaasd over de creativiteit en technische bekwaamheid van onze gemeenschap. Die wakkert de honger van Snapchatters naar augmented reality aan. Dit jaar hebben we gezien dat Lens Creators, evenals ons team hier bij Snap, Lenzen hebben gebouwd die Snapchatters niet alleen helpen zichzelf beter uit te drukken, maar hen ook helpen meer te leren over de wereld om hen heen en problemen op te lossen in hun dagelijks leven.”
Tegelijkertijd zijn de meeste lenzen er nog steeds vooral om te vermaken of om je dansvideo net even wat meer jeu te geven. Maar Snapchat wordt ook veel gebruikt door jongeren als een soort WhatsApp, dus om gewoon te chatten. Eén van de redenen waarom Snap hier veel voor wordt gebruikt, is dat de berichten na enige tijd verdwijnen. Iets waar WhatsApp ook steeds meer mee experimenteert. Snapchat is een voorloper op social media-gebied, maar tegelijkertijd moet ook dat platform in 2022 zien hoe het in een opgesloten wereld gaat zorgen dat het interessant en relevant blijft.
Verder lezen over Snapchat
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Gadgets29.10.2024
Snapchat brengt zijn camerabril Spectacles ook in Nederland uit
Social Media09.10.2024
Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen
Social Media03.10.2024
Snapchat zou geld belangrijker vinden dan afpersing van tieners
Social Media17.09.2024
Snapchat test een versimpelde versie van de app en introduceert nieuwe AR-bril
Social Media27.08.2024
Familie klaagt app aan voor niet optreden tegen pestkoppen
Social Media12.08.2024
Instagram maakt digitale landkaart waarop volgens zien waar je bent
Social Media07.08.2024
Deze Snapchat-lenzen zijn populair in Nederland
Verder lezen over Social Network
Social Media15.11.2024
Meta moet 800 miljoen euro betalen door zijn Marketplace
Social Media14.11.2024
Threads start binnenkort met het tonen van advertenties
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media11.11.2024
Instagram verbetert zijn meest irritante factor
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media08.11.2024
TikTok krijgt verregaande Spotify-integratie voor muziek delen
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Social Media04.11.2024