Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Heb jij weleens iets gekocht via Pinterest? De kans is groot dat je in ieder geval veel inspiratie opdoet dankzij het platform. Het is bij uitstek geschikt om dan direct vanuit de app artikelen te kunnen bestellen en dat is precies waar Pinterest de komende tijd extra op in gaat zetten. Sinds april van dit jaar kunnen ook Nederlandse bedrijven gebruik maken van de shopfunctie. Met 3,5 miljoen gebruikers in ons land en 300 miljoen wereldwijd is dat voor adverteerders een enorm potentieel.
Persoonlijke aanbevelingen
Zoals we van Instagram en Facebook al gewend zijn, krijgen we nu op Pinterest ook persoonlijke aanbevelingen te zien. Bovenaan de Homefeed verschijnt een gepersonaliseerde ‘shoppinghub’. Wie de app heeft geüpdate ziet dit inderdaad meteen staan. “Je startpagina heeft nu persoonlijke aanbevelingen” lezen we in de Nederlandstalige versie. Die aanbevelingen zijn gebaseerd op je activiteit op het platform en kunnen direct worden gekocht.
Dit ziet er als volgt uit:
Winkelgedeelte onder Pins
Naast de gepersonaliseerde aanbevelingen op de Homepage, verschijnt een nieuw winkelgedeelte onder Pins, hiermee kun je gemakkelijk door de catalogi van merken bladeren. In dit voorbeeld zien we hoe dat eruit ziet:
Van interesse tot aankoop
Als adverteerder is het een interessante en nieuwe manier om Pinners te bereiken en gericht in te spelen op hun interesses. Hiermee zet Pinterest de volgende stap in de e-commerce strategie. Naast producten is platform ook heel geschikt om inspiratie op te toen voor bijvoorbeeld vakantiebestemmingen.
Met alle nieuwe mogelijkheden wordt het platform steeds interessanter voor adverteerders en gebruikers. Pinterest kan op deze manier een koper van het eerste moment van interesse tot aankoop volgen.
Verder lezen over Pinterest
Social Media17.04.2023
Lemon8: alles wat je moet weten over dit nieuwe social medium
It's all in the algoritmeSocial Media02.08.2022
Pinterest introduceert app Shuffles om moodboards te maken
Social Media06.04.2022
Pinterest strijdt tegen nepnieuws over klimaatverandering
Metaverse24.02.2022
Augmented reality-optie in Pinterest is net IKEA
Social Media10.11.2021
Zo is Pinterest voor bedrijven heel interessant
Social Media03.11.2021
Pinterest – Deel 2: Zo gebruik je Pinterest
Social Media27.10.2021
Wat is Pinterest en wat kun je ermee?
Social Media08.07.2021