Floyd is journalist en al jarenlang als razende reporter werkzaam in de (landelijke) media. Daarnaast een passievolle podcastmaker en hij staat graag voor of achter de camera.
TikTok blijft in beweging. Ze werken voortdurend aan het onderhouden van een ondersteunende omgeving waarin de gemeenschap zich kan concentreren op wat voor hen belangrijk is: creatief zijn. Dat zegt het Chinese bedrijf in een persbericht.
Voor TikTok is het belangrijk dat mensen blijven nadenken over wat ze posten. “Ons doel is om een positieve omgeving te bevorderen waarin mensen elkaar steunen en versterken. Om vriendelijkheid in onze gemeenschap te bevorderen, introduceren we twee nieuwe functies: de eerste functie geeft videomakers meer controle over de reacties op hun video’s, en de tweede geeft mensen aan om te heroverwegen om onvriendelijke of ongepaste opmerkingen te plaatsen”, aldus een woordvoerder van TikTok.
Meer macht om opmerkingen te controleren
Volgens TikTok steken videomakers op TikTok hun hart en ziel in het creëren van inhoud waar miljoenen mensen van houden. Het bedrijf werkt eraan om nog meer controle over hun inhoud te bieden. Met de nieuwe functie ‘Filter All Comments’-functie kunnen videomakers beslissen welke reacties bij hun video’s worden weergegeven. Indien ingeschakeld, worden opmerkingen niet weergegeven tenzij de maker van de video ze goedkeurt met behulp van de nieuwe tool voor opmerkingen beheer.
‘Overweeg voordat u commentaar geeft’
Naast het geven van meer tools aan videomakers, willen ze de community ook aanmoedigen om iedereen vriendelijk en respectvol te behandelen. Een nieuwe reactie omgeving vraagt mensen nu te heroverwegen om een reactie te plaatsen die mogelijk ongepast of onaardig is.
TikTok doet dit niet alleen maar ze gaan samenwerken met een officiële instantie. Ze krijgen begeleiding van experts bij het ontwikkelen van beleid en functies, en ze gaan samenwerking met het Cyberbullying Research Center (CRC). De missie van het CRC is het ontwikkelen van gedegen onderzoek naar cyberpesten “Het Cyberpesten Research Center is verheugd om de komende maanden met TikTok samen te werken aan initiatieven tegen pesten. TikTok’s nieuwe Filter All Comments-functie en Rethink-functie zijn positieve stappen om vriendelijkheid te bevorderen en we willen graag samenwerken aan verdere manieren om te beschermen tegen pesten. en intimidatie”, zegt Dr. Sameer Hinduja, mededirecteur van het onderzoekscentrum voor cyberpestenHet creëren van een veilige en positieve app-omgeving waarin creatieve expressie kan gedijen, is onze prioriteit. We zullen onze waarborgen voor gebruikers blijven versterken, tools bouwen die mensen meer controle geven om hun ervaring vorm te geven, en blijven luisteren naar feedback van onze community en experts.
[foto: Olivier Bergeron on Unsplash]
Verder lezen over China
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Automotive12.08.2024
Waarom sommige auto’s in China sinds een paar dagen misvormd lijken
Online30.07.2024
Worden je Temu-bestellingen straks duurder?
Cybercrime25.07.2024
Vigorish Viper: een Chinees cybercrimesyndicaat ontdekt door Infoblox
banden met Europese voetbalsponsors, mensenhandel en illegale gokindustrieCybercrime01.07.2024
Temu wordt nu zelfs bestempeld als gevaarlijke malware
Online01.07.2024
Nederlandse consumenten shoppen online steeds meer in China
Gadgets06.06.2024
Waar je rekening mee moet houden als je op Temu shopt
Tech in Asia22.05.2024
Huawei versterkt marktaandeel met 7 nieuwe productlanceringen in Dubai
Verder lezen over TikTok
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media08.11.2024
TikTok krijgt verregaande Spotify-integratie voor muziek delen
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Social Media03.11.2024
Deze week viral: herfsthond, horizontal parenting en meer
Video01.11.2024
TikTok-video’s van meerdere delen moeten verboden worden
Social Media20.10.2024
Deze Week Viral: sushi sandwich en logoloze Lidl
Social Media15.10.2024