Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.
Bedrijven gebruiken Instagram als een manier om hun publiek op te bouwen en een connectie te maken met de doelgroep. Vorige maand kondigde Instagram aan dat ze speciale tools gaan ontwikkelen voor zakelijke gebruikers, waardoor ze ook in de analytics van Instagram kunnen duiken. Ook krijgen ze de mogelijkheid om advertenties direct te plaatsen in de app. Dit was voorheen nog niet mogelijk.
Het bedrijf heeft geluisterd naar honderden zakelijke gebruikers om te begrijpen wat er nodig was om hun Instagram-ervaring te verbeteren. De drie belangrijkste behoeften waren: de mogelijkheid om zich te onderscheiden op Instagram, inzichten krijgen in statistieken van Instagram en meer klanten bereiken. Met deze inzichten in het achterhoofd heeft Instagram nieuwe Business Tools ontwikkeld. Dit zijn de nieuwe functies.
Contactknop
Zakelijke profielen zijn een gratis functie voor accounts die willen worden erkend als een bedrijf. Merken met een bedrijfsprofiel kunnen kiezen hoe klanten contact kunnen opnemen: bellen, sms’en of e-mail. Dit gaat via een contactknop. Businessprofielen zullen toegankelijk zijn voor degenen die al een Facebook-pagina hebben voor hun bedrijf. De contactknop zal verschijnen naast de follow knop in het profiel informatie gedeelte van de pagina. Gebruikers krijgen hierdoor de mogelijkheid om in contact te komen met het bedrijf. Je kunt hier ook de adresgegevens opvragen.
Inzichten
Met de nieuwe update kun je inzicht krijgen in je Instagram-account en krijg je bruikbare informatie over je volgers, welke posts het beter doen. Heel goed nieuws: dit kan binnenkort allemaal vanuit de mobiele app! Door meer te leren over het gedrag en de demografie van je publiek, kun je relevantere content maken. Insights zal inzicht geven in statistieken als meest gelikete foto, bereik, impressies, maar ook geslacht, leeftijd en locatie. Je zal in staat zijn om te bepalen waar volgers vandaan komen, tot op het niveau van de stad waar ze wonen. Dit zal erg waardevol zijn voor marketeers, vooral als het gaat om het uitzoeken wanneer je een bericht moet posten. De Insights-functie zal ook de meest populaire tijden waarop je volgers actief zijn laten zien.
Advertenties op Instagram
Het is al mogelijk om te adverteren op Instagram, maar dat wordt binnenkort makkelijker. Je kunt dan namelijk advertenties plaatsen in de app zelf en dat hoeft dan niet meer op de computer. Je kunt dan ook een bericht promoten dat je al op je profiel hebt staan. Je kunt een doelgroep selecteren of je laat Instagram een suggestie doen. Daarna wordt je bericht gepromoot voor een bepaalde tijd die je zelf kunt kiezen, net als bij Facebook.
De nieuwe Instagram Business tools worden de komende maanden uitgerold in de Verenigde Staten, Australië en Nieuw-Zeeland. Aan het einde van dit jaar zullen de functies wereldwijd beschikbaar worden. Nog even wachten dus totdat het ook in Nederland beschikbaar wordt, maar het is wel een hele fijne toevoeging!
Verder lezen over Instagram
Social Media03.11.2024
Deze week viral: herfsthond, horizontal parenting en meer
Social Media31.10.2024
Threads heeft 275 miljoen gebruikers: hoe kan dat?
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media28.10.2024
Instagram komt met nieuw beleid waardoor je echt meer views wil
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Social Media20.10.2024
Deze Week Viral: sushi sandwich en logoloze Lidl
Social Media17.10.2024
Instagram komt met een bieb om leuke posts terug te vinden
Social Media13.10.2024