Social Media01.08.2014

Meer engagement op Facebook en Twitter?


Ga het gesprek met de doelgroep aan.

Uit het nieuwste ‘Socially Devoted‘ rapport van Socialbakers blijkt dat in 2014 consumenten steeds meer vragen via Facebook en Twitter stellen. Meer dan ooit delen klanten hun bezorgdheid op sociale kanalen, in de hoop dat de vragen daar onmiddellijk worden opgepakt. Maar dat valt nog tegen, het afgelopen kwartaal zijn er meer dan 2 miljoen vragen onbeantwoord gebleven. Wil je meer engagement, dan moet je toch echt het gesprek aangaan.

Socialbakers onderzoekt ieder kwartaal de meest sociaal toegewijde merken op Facebook en Twitter. Op minimaal 65% van de vragen gesteld door fans zou je als merk moeten reageren om “Socially Devoted” te zijn. 

Het aantal vragen gesteld door fans blijft toenemen. Uit het afgelopen kwartaal blijkt dat 18% van de merken op Facebook (met een pagina met 500.000+ fans) de Socially Devoted status heeft. Op Twitter is dat slechts 2% van alle merken (met meer dan 500.000 volgers). 

Social media is uitgegroeid tot de plek waar klanten willen gehoord worden. 82% van de grootste merken op Facebook en 98% hiervan op Twitter kunnen hier niet aan voldoen.

Alle bevindingen staan in onderstaande infographic:

sociallydevoted-q2-2014
sociallydevoted-q2-2014

How Socially Devoted are you? Check it here?

...

Verder lezen over Engagement

Instagram marketing in 2019: less is more

Instagram marketing laat dit jaar een opvallende trend zien, namelijk: less is more. Een video genereert hetzelfde bereik als twee statische foto’s, te veel hashtags en tags doen eerder kwaad dan goed en ook micro-infl...

Social Media04.04.2019

Instagram marketing in 2019: less is more

5 tips om met jouw merk via Twitter in te spelen op live events

Of het nu het Wereldkampioenschap voetbal is, de Olympische Spelen, de Super Bowl of de uitreiking van de Oscars. Dit soort grote evenementen zijn niet alleen de best bekeken shows van het jaar, het zijn ook de evenement...

Social Media11.09.2018

5 tips om met jouw merk via Twitter in te spelen op live events

​De perfecte customer experience creëer je zelf

De moderne consument neemt alleen genoegen met de hoogste kwaliteit en de beste service. Voldoet de customer experience niet aan deze hoge eisen, dan is de overstap naar de concurrent zo gemaakt. Hoe zorg je voor de perf...

Online25.04.2017

​De perfecte customer experience creëer je zelf

Maak kans op het gloednieuwe praktische Handboek Engaging Content

Contentmarketing blijft zich doorontwikkelen maar het maken van Engaging Content voor de huidige marketeers blijkt nog vaak een zware klus. Daarom geeft onze blogger en tevens docent, consult en auteur Patrick Petersen t...

DC Business15.06.2016

Maak kans op het gloednieuwe praktische Handboek Engaging Content

5 redenen waarom je Instagram moet inzetten voor je merk

Instagram is hot. Dat wisten de ruim 400 miljoen maandelijks actieve gebruikers natuurlijk al lang, maar bedrijven zien ook steeds vaker de meerwaarde in van Instagram als social media kanaal. Zeker nu het ook in Nederla...

Social Media07.10.2015

5 redenen waarom je Instagram moet inzetten voor je merk

​De 10 Instagram-geboden voor merken

Tijdens het congres Facebook Marketing 2015 gaf Kirsten Jassies, social business entrepreneur en blogger, een lezing over de 10 geboden voor merken op Instagram. Instagram heeft wereldwijd 300 miljoen gebruikers waarvan...

Events11.06.2015

​De 10 Instagram-geboden voor merken

Met native Facebook Video’s bereik je de meeste mensen

Eind vorig jaar werden berichten op Facebook twee keer zoveel gepromoot ten opzichte van het begin van 2014. Foto's werden het vaakst gepromoot, maar dat was mogelijk dus niet de effectiefste manier. Er zijn al een aan...

Social Media17.02.2015

Met native Facebook Video’s bereik je de meeste mensen

En met foto's nu de minste?
Dit soort berichten zorgen voor veel retweets

Wat zorgt er nou voor dat een tweet veel gedeeld of geretweet wordt? Zijn er bepaalde tweets die beter scoren dan andere tweets? Twittercounter ging op onderzoek en kwam erachter dat dit de dingen zijn die mensen graag r...

Social Media19.08.2014

Dit soort berichten zorgen voor veel retweets