De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Uit het nieuwste ‘Socially Devoted‘ rapport van Socialbakers blijkt dat in 2014 consumenten steeds meer vragen via Facebook en Twitter stellen. Meer dan ooit delen klanten hun bezorgdheid op sociale kanalen, in de hoop dat de vragen daar onmiddellijk worden opgepakt. Maar dat valt nog tegen, het afgelopen kwartaal zijn er meer dan 2 miljoen vragen onbeantwoord gebleven. Wil je meer engagement, dan moet je toch echt het gesprek aangaan.
Socialbakers onderzoekt ieder kwartaal de meest sociaal toegewijde merken op Facebook en Twitter. Op minimaal 65% van de vragen gesteld door fans zou je als merk moeten reageren om “Socially Devoted” te zijn.
Het aantal vragen gesteld door fans blijft toenemen. Uit het afgelopen kwartaal blijkt dat 18% van de merken op Facebook (met een pagina met 500.000+ fans) de Socially Devoted status heeft. Op Twitter is dat slechts 2% van alle merken (met meer dan 500.000 volgers).
Social media is uitgegroeid tot de plek waar klanten willen gehoord worden. 82% van de grootste merken op Facebook en 98% hiervan op Twitter kunnen hier niet aan voldoen.
Alle bevindingen staan in onderstaande infographic:
“How Socially Devoted are you? Check it here?“
Verder lezen over Engagement
Social Media04.04.2019
Instagram marketing in 2019: less is more
Social Media11.09.2018
5 tips om met jouw merk via Twitter in te spelen op live events
Online25.04.2017
De perfecte customer experience creëer je zelf
DC Business15.06.2016
Maak kans op het gloednieuwe praktische Handboek Engaging Content
Social Media07.10.2015
5 redenen waarom je Instagram moet inzetten voor je merk
Events11.06.2015
De 10 Instagram-geboden voor merken
Social Media17.02.2015
Met native Facebook Video’s bereik je de meeste mensen
En met foto's nu de minste?Social Media19.08.2014