Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Zakelijk netwerk LinkedIn springt in op de ‘stories-trend’. Na Instagram, Facebook en WhatsApp wil het platform zelf ook gaan experimenteren met stories. Dat maakte Pete Davies van LinkedIn bekend in een blogbericht. Volgens hem is er volop ruimte voor en behoefte aan zo’n functie op het zakelijke platform.
Meer betrokkenheid op LinkedIn
LinkedIn ziet dat het aantal gesprekken in de feed de afgelopen jaren enorm zijn toegenomen, er is 25% meer engagement (betrokkenheid). En die gesprekken analyseert het platform. Zo zien ze een toename in het delen en discussiëren over leermomenten tijdens het werk en hoe connecties elkaar proberen door te verwijzen binnen hun eigen netwerk. LinkedIn vroeg hun gebruikers waar zij behoefte aan hebben op het platform en op welke manier stories een toegevoegde waarde kunnen leveren.
Het succes van stories
Snapchat begon er ooit mee en inmiddels zijn stories niet meer weg te denken uit het leven van iedereen die social media gebruikt. Het succes zit hem in het kortstondige en vrijblijvende. Je kijkt even snel een story zonder dat je er op hoeft te reageren. En het fijne ervan is dat je met stories iets snel kunt delen zonder dat je feed vol komt te staan met foto’s en video’s. Ze zijn immers na 24 uur weer verdwenen. En net zo verslavend om te bekijken als een Facebook- of Instagram feed.
Zakelijke stories op LinkedIn
Het is natuurlijk niet helemaal nieuw, het concept van zakelijke stories. Wat dat betreft kunnen we zelfs wel concluderen dat LinkedIn wat ‘late to the party’ is. Op Instagram zitten ook genoeg bedrijven die stories plaatsen, met de kanttekening dat dit wel voornamelijk gericht is op diensten en producten voor consumenten. Business-to-business stories zijn er veel minder dus wat betreft zijn er kansen genoeg voor LinkedIn. En Pete Davies voegt daar in het blogbericht nog aan toe: “Soms willen we gewoon even snel in contact komen met iemand of even lachen met collega’s, en weer doorgaan.”
Delen van tips en trucs
Op dit moment test het platform LinkedIn Stories intern. De komende maanden wordt het breder getest onder gebruikers. Het platform zegt al veel geleerd te hebben over de mogelijkheden om stories op een zakelijke manier in te zetten. Zo is het ideaal om belangrijke gebeurtenissen op het werk te laten zien, korte tips en trucs te delen en kun je op een laagdrempelige wijze 1-op-1 reageren op bijvoorbeeld een oproep. Vergelijkbaar zoals we dat kennen van Instagram bijvoorbeeld.
Verder lezen over LinkedIn
Social Media14.06.2024
Krijg een overtuigender CV op LinkedIn met hulp van AI
Social Media16.04.2024
Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024
Online28.03.2024
LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht
Social Media18.03.2024
LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming
DC Business12.03.2024
De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers
Social Media16.10.2023
Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn
Ook het zakelijke sociale netwerk ontkomt niet aan de tech-malaiseTechnology22.06.2023
LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen
Social Media08.05.2023
LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is
Verder lezen over Social Network
Social Media15.11.2024
Meta moet 800 miljoen euro betalen door zijn Marketplace
Social Media14.11.2024
Threads start binnenkort met het tonen van advertenties
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media11.11.2024
Instagram verbetert zijn meest irritante factor
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media08.11.2024
TikTok krijgt verregaande Spotify-integratie voor muziek delen
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Social Media04.11.2024