Floyd is journalist en al jarenlang als razende reporter werkzaam in de (landelijke) media. Daarnaast een passievolle podcastmaker en hij staat graag voor of achter de camera.
Geen flauwe foto’s van aangeklede huisdieren, tekenfilmfiguren of volwassen mensen die een popliedje playbacken. Een nieuwe campagne van LinkedIn vertelt adverteerders dat zakelijke marketing niet thuishoort op dezelfde tijdlijn of in de buurt van dit soort foto’s en video’s.
Een woordvoerder van het professionele netwerk van Microsoft zegt er dit over: “Als je zakelijke boodschap tussen de skateboarder en de vakantiefoto’s van je beste vriend staat, komt het niet tot z’n recht.”
‘Ready to do business-mentaliteit’
De nieuwe ‘Fish Out of Water’-campagne van LinkedIn Marketing Solutions adviseert adverteerders dat ze zakelijke professionals op LinkedIn kunnen bereiken wanneer ze in een ‘ready to do business-mentaliteit’ zitten.
Het professionele netwerk lijkt hiermee een beetje de draak te steken met de opkomst van TikTok. Op dat platform kan het niet flauw genoeg. De meest maffe en flauwe filmpjes hebben het grootets bereik en dus het meeste potentieel voor adverteerders.
Satya Nadella, CEO van Microsoft, zei in januari al dat LinkedIn Marketing Solutions in het afgelopen kwartaal met meer dan 50% is gestegen omdat ‘adverteerders steeds vaker het platform gebruiken als de vertrouwde manier om professionals te bereiken die klaar zijn om zaken te doen.’
LinkedIn zag een omzetstijging van 23% op jaarbasis, wat volgens Nadella een recordkwartaal was voor zijn advertentieactiviteiten. Aldus CNBC. Tot de klanten van de afdeling Marketing Solutions behoren merken als American Express, Adobe en Chase, aldus het bedrijf.
[foto: Alexander Shatov on Unsplash]
Verder lezen over LinkedIn
Social Media14.06.2024
Krijg een overtuigender CV op LinkedIn met hulp van AI
Social Media16.04.2024
Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024
Online28.03.2024
LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht
Social Media18.03.2024
LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming
DC Business12.03.2024
De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers
Social Media16.10.2023
Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn
Ook het zakelijke sociale netwerk ontkomt niet aan de tech-malaiseTechnology22.06.2023
LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen
Social Media08.05.2023
LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is
Verder lezen over Online Marketing
Marketing11.11.2024
HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024