De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
KLM gaat ook gebruikmaken van kunstmatige intelligentie, oftewel AI, om vragen van klanten te beantwoorden. Nog geen AI in de cockpit dus, zo ver zijn we nog niet. KLM werkt hiervoor samen met DigitalGenius, een bedrijf dat zich specialiseert in ‘Deep Learning’ AI om klantenservice te verbeteren.
Social bots
Het is niet zo dat je binnenkort alleen maar bots van KLM spreekt op social media. Er werkt op dit moment een team van 235 social media service agenten die meer dan 15.000 vragen per week beantwoorden uit de ongeveer 100.000 meldingen die de luchtvaartmaatschappij elke week ontvangt. Die persoonlijke touch moet niet verdwijnen:
Vraag en antwoord
Het idee achter de AI-ondersteuning is dat het systeem voorgebakken antwoorden genereert op basis van zo’n 60.000 vragen en bijbehorende antwoorden die al in het systeem zitten. De agenten beslissen dan of het antwoord ook echt klopt, past het eventueel aan en kan zo snel een respons hebben, altijd belangrijk binnen social media.
De AI leert daarna van alle respons die het social media team genereert, past de antwoorden zo nodig aan de met die feedback loop zou het er voor moeten zorgen dat KLM’s team met even veel mensen toch veel sneller antwoord kan geven aan alle vragen die gesteld worden. Aangezien het team in tien talen en bijna evenveel social media-diensten werkt is een steuntje in de rug dan best handig!
Verder lezen over KLM
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology28.10.2024
Air France-KLM legt fundament voor AI met sterk metadatamanagement
Technology05.08.2024
Schiphol test eerste Ground Power Unit op waterstof
Automotive16.07.2024
Je kunt nu Flying Blue Miles sparen bij Uber
Nieuws26.04.2024
Stewardessen op sneakers: KLM verruilt hak voor gymp
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Lifestyle23.10.2023
4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!
Technology13.10.2023
KLM stapt in Zweedse maker van elektrische vliegtuigen
Nederlandse luchtvaartmaatschappij gaat adviseren bij de ontwikkeling van de ES-30Verder lezen over Kunstmatige Intelligentie
Technology20.11.2024
ClimateGPT: De volgende stap in klimaatonderzoek?
Cybercrime20.11.2024
Wortell opent nieuw next-gen Cyber Defense Center
Mobile20.11.2024
Je Pokémon Go-data wordt nu gebruikt om AI te trainen
Online19.11.2024
Je kunt straks een andere taal spreken in Microsoft Teams
Online19.11.2024
Komt er een moment waarop AI niet meer kan verbeteren?
Online13.11.2024
Dit gebeurt er als je 24 uur alleen bent met AI-chatbots
Tech in Asia13.11.2024
Huawei Connect Paris: AI en de digitale, groene transformatie van Europa
Video13.11.2024