Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
KLM heeft vandaag ‘Family Updates’ updates gelanceerd. Een handige functie m.b.v. een WhatsAppgroep waarmee je vrienden en familieleden (die je nog wel moet uitnodigen) op de hoogte kunt houden van je vluchtstatus.
KLM-passagiers die hun boardingpass via WhatsApp ontvangen krijgen een uitnodiging om gratis gebruik te maken van deze nieuwe WhatsAppservice. KLM stuurt het iedereen die is uitgenodigd vervolgens een bericht zodra de vlucht vertrokken is. Direct na de landing ontvangen de thuisblijvers een volgend bericht. Mocht een vlucht onverhoopt vertraagd zijn, dan worden de groepsleden uiteraard ook op de hoogte gesteld. Naast deze functionaliteit kunnen de groepsleden ook zelf vragen stellen aan KLM over de voortgang van de vlucht. Met deze nieuwe service wil KLM zowel haar klanten als ook hun familie en vrienden zo veel mogelijk ontzorgen.
WhatsAppgroep
KLM is de eerste luchtvaartmaatschappij die samen met een klant en zijn ‘inner circle’ aan een WhatsAppgroep deelneemt om hen service te verlenen. De service is Engelstalig beschikbaar. Bij succes wil KLM dit in de toekomst uitbreiden naar andere kanalen en talen.
Artificial Intelligence en privacy
KLM ontcijfert met behulp van Artificial Intelligence de vragen die via een (@KLM) bericht in de groep gesteld worden. De luchtvaartmaatschappij kan echter niet meelezen met berichten die de groepsleden naar elkaar in hun WhatsAppgroep sturen. Na het versturen van het aankomstbericht zal KLM de groepsapp verlaten. De WhatsAppgroep blijft verder gewoon beschikbaar voor het delen van berichten tussen de deelnemers.
Verder lezen over KLM
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology28.10.2024
Air France-KLM legt fundament voor AI met sterk metadatamanagement
Technology05.08.2024
Schiphol test eerste Ground Power Unit op waterstof
Automotive16.07.2024
Je kunt nu Flying Blue Miles sparen bij Uber
Nieuws26.04.2024
Stewardessen op sneakers: KLM verruilt hak voor gymp
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Lifestyle23.10.2023
4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!
Technology13.10.2023
KLM stapt in Zweedse maker van elektrische vliegtuigen
Nederlandse luchtvaartmaatschappij gaat adviseren bij de ontwikkeling van de ES-30Verder lezen over WhatsApp
Social Media01.11.2024
WhatsApp introduceert een manier om je chats beter te organiseren
Social Media28.10.2024
WhatsApp-kanalen worden weer een stuk makkelijker te bereiken
Social Media13.09.2024
Signal: We gaan helemaal niet in zee met WhatsApp
Online09.09.2024
Dit zijn de apps waarvan je straks berichten kunt lezen in WhatsApp
Social Media20.08.2024
WhatsApp gaat iets doen tegen stalkers
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Social Media11.07.2024
WhatsApp laat je weten wie je aan de groep heeft toegevoegd
Social Media02.07.2024