Vanaf vandaag kunnen KLM-passagiers wereldwijd hun boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus ontvangen via Twitter en WeChat in tien verschillende talen.
De nieuwe service is beschikbaar voor alle KLM-klanten die tickets boeken of inchecken via KLM.com en ervoor kiezen om informatie te ontvangen via Twitter of WeChat. KLM deed dat sinds afgelopen jaar al via Facebook Messenger en nu komt daar Twitter en WeChat bij, die laatste voornamelijk voor de vele Chinese klanten die dat gebruiken.
Het lijkt misschien raar, maar zoals Elbers al zegt heeft KLM veel interactie via Twitter. De luchtvaartmaatschappij heeft 2,2 miljoen volgers op Twitter en ook WeChat doet het relatief goed voor KLM met 120.000 volgers. Het zijn de diensten die de KLM-klanten veel gebruiken en dus is dit best handig.
Het Messenger-experiment is ook goed gelukt, want inmiddels hebben al meer dan 1,4 miljoen klanten via Facebook’s berichtenservice statusupdates en vluchtdocumenten gekregen, goed voor zo’n 10-15 procent van alle boekingsbevestigingen en instapkaarten
De dienst wordt vandaag uitgerold en zal de komende weken steeds breder beschikbaar komen.
[Afbeeldingen © Erik Lips/KLM]