De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
KLM biedt vanaf vandaag klanten de mogelijkheid om tickets en diensten te betalen met WeChat Pay. Het is hiermee de eerste niet-Chinese luchtvaartmaatschappij die deze betaalmethode via het meest populaire socialmediaplatform van China aanbiedt.
Recent had KLM al de mogelijkheid uitgerold voor gebruikers van WeChat (en Twitter) om hun boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus te ontvangen.
WeChat populair
WeChat telt ruim 963 miljoen actieve gebruikers per maand, waarvan er ruim 600 miljoen WeChat Pay hebben geactiveerd. Met deze in de WeChat-app geïntegreerde betaalfunctie kunnen gebruikers snel hun betaling via hun smartphone afronden zonder het platform te hoeven verlaten. In China wordt WeChat Pay vrijwel overal geaccepteerd. Meer dan 40% van alle mobiele transacties wordt daar op deze manier uitgevoerd.
Waar de klant is
“De WeChat Pay-betaalmethode is een perfecte volgende stap in onze sociale mediastrategie. Wij willen aanwezig zijn op de platformen waar onze klanten zijn; in China is dat op WeChat. Dit land heeft zich ontwikkeld tot een zeer belangrijke markt voor KLM.
WeChat Pay geeft ons ook waardevolle inzichten waarmee we in de toekomst ook op andere sociale mediaplatformen betaalmethoden kunnen implementeren,” aldus Pieter Elbers – KLM president-directeur & CEO.
Ticket betalen heel eenvoudig
Een KLM-ticket betalen is voor alle WeChat gebruikers nu heel eenvoudig geworden. Wanneer de klant via een desktop een ticket via KLM.com boekt en daarbij WeChat Pay als betaalmethode kiest, wordt er een QR-code vrijgegeven. Door het scannen van deze code worden gebruikers naar WeChat Pay doorgeleid. Het bedrag wordt vervolgens afgeschreven en de betaling met succes afgerond.
Klanten die een ticket via hun mobiel of via de WeChat-app boeken en daarbij WeChat Pay als betaalmethode kiezen, worden automatisch naar WeChat Pay doorgeleid waar ze eenvoudig hun ticket kunnen betalen.
KLM op WeChat
KLM opende al in 2014 een WeChat-account om haar Chinese passagiers diensten, content en commerciële aanbiedingen via het platform te kunnen bieden. Sinds mei 2017 kunnen klanten van KLM ervoor kiezen via WeChat hun boekingsbevestiging, incheckmeldingen, boarding pass en vluchtupdates te ontvangen. Bijna 25% van alle Chinese KLM-klanten die online boeken, ontvangt nu vluchtinformatie via WeChat.
[Afbeelding via Patrick Kop]
Verder lezen over China
Automotive12.08.2024
Waarom sommige auto’s in China sinds een paar dagen misvormd lijken
Online30.07.2024
Worden je Temu-bestellingen straks duurder?
Cybercrime25.07.2024
Vigorish Viper: een Chinees cybercrimesyndicaat ontdekt door Infoblox
banden met Europese voetbalsponsors, mensenhandel en illegale gokindustrieCybercrime01.07.2024
Temu wordt nu zelfs bestempeld als gevaarlijke malware
Online01.07.2024
Nederlandse consumenten shoppen online steeds meer in China
Gadgets06.06.2024
Waar je rekening mee moet houden als je op Temu shopt
Tech in Asia22.05.2024
Huawei versterkt marktaandeel met 7 nieuwe productlanceringen in Dubai
Online26.04.2024
Webshop Shein moet oppassen met namaakkleding door EU-regels
Verder lezen over KLM
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology28.10.2024
Air France-KLM legt fundament voor AI met sterk metadatamanagement
Technology05.08.2024
Schiphol test eerste Ground Power Unit op waterstof
Automotive16.07.2024
Je kunt nu Flying Blue Miles sparen bij Uber
Nieuws26.04.2024
Stewardessen op sneakers: KLM verruilt hak voor gymp
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Lifestyle23.10.2023
4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!
Technology13.10.2023