Over Instagram valt bijna iedere week wel iets nieuws te melden, zo ook vandaag. Deze keer geen nieuwe kopieën van Snapchat, maar een handige nieuwe functie voor bedrijven met een Instagram-profiel. En ook komt het bedrijf met nieuwe cijfers over bedrijven en adverteerders.
Instagram kent op dit moment acht miljoen bedrijfsprofielen, waarvan de meeste bedrijven zich in Brazilië, Indonesië, Rusland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten bevinden. Over de hele wereld zijn er meer dan één miljoen actieve adverteerders per maand te vinden en dat aantal groeit nog steeds. Steeds meer bedrijven weten dus de weg naar adverteren via deze app te vinden.
Advertenties op Instagram hebben ertoe geleid dat meer dan honderdtwintig miljoen Instagram-gebruikers een website hebben bezocht, een routebeschrijving hebben opgevraagd en bedrijven hebben gebeld of ge-e-maild.
Instagram is ambitieus en wil bedrijven meer kansen geven om de relatie met hun klanten te kunnen versterken via dit medium. Er komen daarom dan ook meer statistieken voor verslagen, opgeslagen berichten en afbeeldingen met meerdere berichten zodat bedrijven een nog beter beeld kunnen krijgen van hun volgers. Daar komt bij dat je straks de mogelijkheid hebt om rechtstreeks via het profiel van een bedrijf een afspraak te maken, iets dat later dit jaar uitgerold zal worden.
Dat is handig voor bijvoorbeeld kappers en schoonheidsspecialisten, maar zeker ook voor restaurants. Moeten zij wel er wel voor zorgen dat ze actief zijn op Instagram en dat jij ze via deze weg weet te vinden voor een nieuwe afspraak. Op het blog van Instagram zie je hoe dit er ongeveer uit zou kunnen zien.