Vanaf nu hoef je niet meer op een uitnodiging te wachten als je de audio chatapp Clubhouse wilt gaan gebruiken. Dat maakten de twee oprichters deze week in een blogposting bekend. Tegelijkertijd werd ook het nieuwe Clubhouse logo onthuld. Met deze veranderingen is de beta-fase, waar Clubhouse zich sinds de lancering een jaar geleden nog altijd in bevond, ook meteen verleden tijd.
Voor iedereen die op dit moment nog op de wachtlijst voor een uitnodiging om deel te nemen stond, op dit moment zijn dat er zo’n 10 miljoen, is dit natuurlijk goed nieuws. Die worden overigens niet allemaal tegelijk en automatisch toegevoegd worden. Dat gebeurt in fases, maar iedereen die nu handmatig een inlog-verzoek doet, of de app downloadt, wordt wel direct toegelaten. Sta je al op de wachtlijst en wil je nu direct jouw nieuwe Clubhouse account activeren, dan kun je dat dus doen door zelf een nieuw login-verzoek uit te voeren.
De populariteit van Clubhouse is het afgelopen jaar razendsnel gestegen. Dat werd de afgelopen twee maanden nog eens extra benadrukt. Sinds de lancering van de Android versie, medio mei, verwelkomde het platform alleen al 10 miljoen nieuwe gebruikers.
“We hebben ons wachtlijstsysteem verwijderd, zodat nu iedereen kan deelnemen. Als je een club hebt, kun je de link daarvan nu dus overal delen. Als je een creator bent met een publiek, dan kun je die nu allemaal erbij halen. Als je een openbaar evenement organiseert, kan iedereen eraan deelnemen. Kortom, je kunt vanaf nu al je vrienden, klasgenoten, familieleden, collega’s en iedereen die je leuk vindt in je club verwelkomen”, aldus Clubhouse medeoprichter Paul Rohan.
Samen met het opheffen van de beta-fase en het einde van de uitnodigingen heeft Clubhouse ook een nieuw logo gepresenteerd; een zwaaiend handje dat nu ook het app-icoon geworden is.