Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Instagram wil dat er meer authenticiteit terugkomt naar het platform. Het doelt dan niet op BeReal-achtige make-uploze kiekjes en een verbod op gestyleerde foto’s, maar wel op het delen van originele content. Geen reposts en dat soort dingen, maar content waarvan je de eerste bent die het plaatst.
Algoritme van Instagram op de schop
Het algoritme van Instagram wordt aangepast om de aanbevelingen iets unieker te maken. Het is duidelijk geïnspireerd door TikTok, waarop mensen die helemaal niet beroemd zijn soms ineens heel viral kunnen gaan. Instagram heeft lang geteerd op de grootsten, maar gaat nu voor kleinere makers een aanpassing doen om het social medium wat aantrekkelijker te maken. Originele content wordt belangrijker gemaakt en dat betekent dat je meer kans hebt op Insta-succes.
Instagram heeft de laatste tijd wel gemerkt dat grote accounts steeds groter werden, terwijl kleinere accounts er steeds moeilijker tussen konden komen. Je kunt nu ook als klein account meer succesvol zijn omdat het algoritme wat meer let op content die origineel is en wordt gewaardeerd, in plaats van alleen veel ogen krijgt of simpelweg wordt doorgeplaatst. Is een bericht bijvoorbeeld gerepost, dan gaat Instagram op zoek naar waar het origineel vandaan komt.
Instagram een stukje authentieker
Technisch gezien kun je dus een post maken die Kim Kardashian vervolgens van je steelt, maar waar jij uiteindelijk dus wel de credit voor krijgt die je verdient. Past Kim echter iets aan je post aan, dan heb je pech: het systeem zal het dan niet als originele content herkennen. Is het wel een exacte kopie, dan krijgt de reposter bij zijn post een label waarbij de originele maker verschijnt. Kortom: je kunt niet meer zo makkelijk iets klakkeloos van een ander overnemen en uitgeven alsof het van jou is.
Kortom, wat meer ruimte voor originaliteit op Instagram en dat is waar het platform ook ooit mee begon. We hopen meer van dit soort initiatieven te zien bij Instagram, dat zelf ook aardig wat heeft gekopieerd in de afgelopen jaren.
Verder lezen over Instagram
Social Media21.11.2024
Instagram laat je het algoritme resetten voor nieuwe inspiratie
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media12.11.2024
Instagram krijgt straks avatars met kunstmatige intelligentie
Social Media11.11.2024
Instagram verbetert zijn meest irritante factor
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Social Media03.11.2024
Deze week viral: herfsthond, horizontal parenting en meer
Verder lezen over Social Network
Social Media21.11.2024
Instagram laat je het algoritme resetten voor nieuwe inspiratie
Social Media15.11.2024
Meta moet 800 miljoen euro betalen door zijn Marketplace
Social Media14.11.2024
Threads start binnenkort met het tonen van advertenties
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media11.11.2024
Instagram verbetert zijn meest irritante factor
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media08.11.2024
TikTok krijgt verregaande Spotify-integratie voor muziek delen
Social Media07.11.2024