Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Instagram speelt met vuur. Het heeft besloten om nu ook advertenties te tonen in mensen hun profielen. Nadat veel mensen eerst al boos waren op het social medium omdat het video’s zo belangrijk maakte dat de vierkante foto’s verdwenen, kiest het nu voor een vrij risicovolle nieuwe advertentiestrategie waarbij je eigen kleine stukje Instagram zelfs niet helemaal meer van jezelf is.
Advertenties in je profiel
Advertenties krijgen een label met ‘gesponsord’ erop en je ziet ook een ‘meer lezen’-knop voor meer informatie. De advertenties verschijnen alleen op profielen van mensen van twintig jaar en ouder, en alleen op profielen die openbaar zijn. Op dit moment wordt er bovendien ook nog een programma uitgerold in de Verenigde Staten waarbij bepaalde creators geld kunnen verdienen met die advertenties op Insta. Ook op de Explore-pagina komen straks meer advertenties voor, waardoor advertenties in een nog grotere etalage worden gezet.
Er komen ook meer advertenties naar Reels op Facebook. Het start met een test met post-loop advertenties. Deze zijn 4 tot 10 seconden skipbaar en worden afgespeeld nadat een reel is afgelopen. Wanneer de advertentie is afgelopen, wordt de oorspronkelijke reel hervat en opnieuw afgespeeld. Daarnaast start het ook een pilot met beeldcarrouseladvertenties voor Reels. Dit zijn horizontaal scrollbare advertenties die 2 tot 10 afbeeldingen kunnen bevatten. Deze worden getoond onderaan de inhoud van Facebook Reels.
Ook Facebook doet mee
Meta schrijft: “Zoals we in de resultaten van het tweede kwartaal deelden, zagen we een toename van meer dan 30% in de tijd die mensen aan Reels besteden op Facebook en Instagram. Audio is ook een belangrijk middel om de betrokkenheid bij Reels te vergroten. Om het bedrijven gemakkelijker te maken Reels-advertenties te maken, introduceren we gratis nummers van hoge kwaliteit uit onze Meta Sound Collection die kunnen worden toegevoegd aan Carrousel Ads op Reels. Bedrijven kunnen een nummer uit onze bibliotheek kiezen of de app automatisch de beste muziek voor een advertentie laten kiezen op basis van de inhoud.”
Kortom, er komen veel meer advertenties naar zowel Instagram en Facebook. Het is de vraag hoe het die advertenties binnen profielen wil aanpakken: mogen alleen bepaalde creators er geld mee verdienen, en zo ja, wie dan precies? Dat klinkt toch niet helemaal eerlijk op die manier: als ook ‘andere’ mensen een advertentie op hun profiel krijgen. Er wordt verwacht dat gebruikers niet heel blij zijn met de advertenties binnen de profielen. Het is even afwachten hoe fanatiek Instagram ermee aan de slag gaat. Op dit moment geeft het aan dat de advertentie komt nadat je door iemands profiel bent gescrolld, dus niet dat er ineens een advertentie tussen jouw foto’s staat.
Maar dan nog: wat ls het een advertentie is voor een product waar je totaal niet achter staat? Krijgt ongetwijfeld nog een staartje…
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Verder lezen over Instagram
Social Media21.11.2024
Instagram laat je het algoritme resetten voor nieuwe inspiratie
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media12.11.2024
Instagram krijgt straks avatars met kunstmatige intelligentie
Social Media11.11.2024
Instagram verbetert zijn meest irritante factor
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Social Media03.11.2024
Deze week viral: herfsthond, horizontal parenting en meer
Verder lezen over Online Advertising
Advertising22.11.2024
Microsoft laat fullscreen advertenties zien op Copilot+-pc’s
Social Media14.11.2024
Threads start binnenkort met het tonen van advertenties
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Entertainment29.08.2024
Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Advertising02.07.2024
Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting
Verder lezen over Social Network
Social Media22.11.2024
LinkedIn stopt met audio en wil dat je livestreamt
Social Media21.11.2024
Instagram laat je het algoritme resetten voor nieuwe inspiratie
Social Media15.11.2024
Meta moet 800 miljoen euro betalen door zijn Marketplace
Social Media14.11.2024
Threads start binnenkort met het tonen van advertenties
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media11.11.2024
Instagram verbetert zijn meest irritante factor
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media08.11.2024