Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Instagram schuurt weer iets dichter tegen TikTok aan: het komt nu met nieuwe inzichten voor Instagram Reels. Het gaat om inzichten voor creators, zoals nieuwe giften en een plek om inspiratie te vinden door de trending hashtags en de op dat moment populaire audio op Insta te tonen.
Instagram-creators
Meta laat weten in een blog: “Creators zoeken altijd naar nieuwe, verse contentideeën en dus voegen we een plek toe waar je je kunt laten inspireren door de laatste trends. Je ziet hoe vaak bepaalde audio is gebruikt en je kunt er simpelweg op tikken om het zelf ook in een video te gebruiken. Je ziet ook wat de trending hashtags zijn. Zo zagen we dat mensen hun #coachella-content al voor het festival ook maar begon deelden. Door dit soort inzichten kun je makkelijker meesurfen op nieuwe trends.”
Daarnaast wordt het makkelijker om Reels op een leukere manier te monteren. Je kunt clips, audio, stickers en tekst nu op één scherm vinden. Hierbij kun je makkelijker elementen op elkaar afstemmen en je video visueel aantrekkelijker maken. Meta belooft met nog meer mogelijkheden te komen om je video te monteren, maar voor nu is dit het nieuws dat ze over dit gedeelte van Reels hebben.
Inzichten in Reels
Er is nog wel een ding nieuw, namelijk nieuwe inzichten over Reels. Zo kunnen creators beter zien hoe hun content presteert. Hoeveel is de video in totaal bekeken, dat wordt nu duidelijk, plus hoe lang mensen gemiddeld blijven kijken. Zo kun je bedenken of je misschien een bepaald moment te lang uitrekt. Meta legt uit: “Als de gemiddelde kijktijd 17 seconden is, dan is het van iedereen die je Reel heeft bekeken gemiddeld 17 seconden. De kijktijd wordt gecalculeerd door het aantal keer afspelen te delen door het aantal kijkers gecombineerd met de gemiddelde hoeveelheid tijd die op je Reel is gespendeerd. Zo kun je beter begrijpen waar mensen je video wel blijven kijken en waar ze afhaken.” Ook krijg je nu te zien welke mensen je zijn gaan volgen op basis van je Reel en krijg je hier een melding van. Zo kun je sneller anticiperen als je denkt dat een Reel het niet zo goed doet.
Voor mensen in Engelssprekende landen, Frankrijk en Mexico geldt bovendien dat giften naar meer creators komen. Je weet nu welke fans je een gift hebben gestuurd, zodat je weet aan wie je je succes onder andere te danken hebt. Je kunt het hartje naast de persoon aantikken om diegene te laten weten dat je hun gift hebt ontvangen en waardeert. En dat zullen zij op hun beurt weer heel erg waarderen: een beetje aandacht van iemand waar ze fan van zijn.
Concurrentie van TikTok
Instagram komt niet voor niets met zoveel nieuwe mogelijkheden: het wil zijn grote creators niet verliezen aan de concurrent die zorgde dat Reels bestaan: TikTok. Dat introduceerde het kleine videoformat inclusief het algoritme dat zo goed in elkaar zit, dat mensen regelmatig veel meer tijd op het platform spenderen dan ze van plan waren. Instagram heeft dat iets minder sterk dan TikTok, maar ook Reels zijn wel al van het begin af aan een groot succes waar veel creators wel aan bijdragen. Nu kunnen creators dus ook beter zien wat hun kijkers aan hen bijdragen.
Verder lezen over Influencers
Online06.11.2024
Veel computer-influencers zijn weinig meer dan pseudo-experts
Events03.10.2024
Decathlon kijkt terug op succesvolle editie Premier Padel Rotterdam
Social Media04.09.2024
“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media
Entertainment20.08.2024
A Faking It Special over Andrew Tate: Icon Or Toxic?
Social Media10.05.2024
Is deinfluencing de nieuwe trend in de influencercultuur?
Marketing30.04.2024
Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?
Social Media06.03.2024
Je kunt meer geld verdienen met lange video’s op TikTok
Social Media16.01.2024
5 tips voor als je een OnlyFans-account wil beginnen
Verder lezen over Instagram
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media12.11.2024
Instagram krijgt straks avatars met kunstmatige intelligentie
Social Media11.11.2024
Instagram verbetert zijn meest irritante factor
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Social Media03.11.2024
Deze week viral: herfsthond, horizontal parenting en meer
Social Media31.10.2024
Threads heeft 275 miljoen gebruikers: hoe kan dat?
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Verder lezen over Social Network
Social Media15.11.2024
Meta moet 800 miljoen euro betalen door zijn Marketplace
Social Media14.11.2024
Threads start binnenkort met het tonen van advertenties
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media11.11.2024
Instagram verbetert zijn meest irritante factor
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media08.11.2024
TikTok krijgt verregaande Spotify-integratie voor muziek delen
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Verder lezen over TikTok
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media08.11.2024
TikTok krijgt verregaande Spotify-integratie voor muziek delen
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Social Media03.11.2024
Deze week viral: herfsthond, horizontal parenting en meer
Video01.11.2024
TikTok-video’s van meerdere delen moeten verboden worden
Social Media20.10.2024
Deze Week Viral: sushi sandwich en logoloze Lidl
Social Media15.10.2024
TikTok ontslaat ook in Nederland honderden moderators door AI
Social Media13.10.2024