Floyd is journalist en al jarenlang als razende reporter werkzaam in de (landelijke) media. Daarnaast een passievolle podcastmaker en hij staat graag voor of achter de camera.
Instagram gaat meer doen om influencers aan te pakken die niet onthullen wanneer ze zijn betaald voor hun berichten. In augustus schreven wij ook al over influencers die zich niet aan regels voor reclame houden.
De maatregelen die Instagram gaat nemen volgen op een onderzoek door een Britse waakhond die ontdekte dat het platform niet in staat was om consumenten te beschermen tegen misleiding. Instagram zal gebruikers die hun berichten onvoldoende labelen, ook rapporteren aan de bedrijven wiens producten ze onderschrijven.
Laten weten als het reclame is
In Engeland (maar ook in Nederland) moeten bekende mensen op sociale media duidelijk maken of ze door een bedrijf worden betaald om reclame te maken. Ze doen dit vaak door de hashtag ‘#ad’ in dergelijke berichten op te nemen.
Vorige maand bleek uit onderzoek dat in ‘meer dan driekwart’ van de advertenties van influencers op Instagram het niet duidelijk was dat het om reclame gaat.
Verder lezen over Instagram
Social Media21.11.2024
Instagram laat je het algoritme resetten voor nieuwe inspiratie
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media12.11.2024
Instagram krijgt straks avatars met kunstmatige intelligentie
Social Media11.11.2024
Instagram verbetert zijn meest irritante factor
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Social Media03.11.2024