Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
Het wordt vanaf nu een stuk duidelijker als een influencer of bekend persoon een post op Instagram zet waar iemand anders voor betaald heeft. Facebook heeft een tool uitgebracht die het mogelijk maakt voor contentmakers om te laten zien dat een post gesponsord is en door wie.
Tot nu toe werd dat te pas en te onpas ‘vergeten’ of met voor niet iedereen even duidelijke hashtags als #ad en #sp aangegeven. Dat leverde al eerder gedoe op, maar Instagram heeft dat altijd maar zo gelaten, maar na een test in februari werd het nu toch tijd om de nieuwe functionaliteit te gaan introduceren bij een select groepje.
De creatievelingen en het merk dat ze sponsort kunnen met de tool ook direct zien hoeveel bereik en interactie de post heeft opgeleverd. Als merk kun je dat dan in je Facebook paginamanager zien en heb je dus direct inzicht in wat je gespendeerde geld je oplevert.
Instagram heeft de tool niet onder druk van een commissie gemaakt en zal het gebruik ervan ook niet meteen gaan controleren of contentmakers hem gaan gebruiken. Instagram wil eerst kijken of het systeem aan ieders wensen voldoet en werkt zoals het hoort, voordat er harde regels gaan komen die ook nageleefd moeten worden. Dat volgt in de komende maanden.
[Afbeeldingen © Instagram]
Verder lezen over Instagram
Social Media03.11.2024
Deze week viral: herfsthond, horizontal parenting en meer
Social Media31.10.2024
Threads heeft 275 miljoen gebruikers: hoe kan dat?
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media28.10.2024
Instagram komt met nieuw beleid waardoor je echt meer views wil
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Social Media20.10.2024
Deze Week Viral: sushi sandwich en logoloze Lidl
Social Media17.10.2024
Instagram komt met een bieb om leuke posts terug te vinden
Social Media13.10.2024
Deze Week Viral: de Iron Throne, Hathaway zegt sorry en gierige kat
Verder lezen over Online Advertising
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Entertainment29.08.2024
Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Advertising02.07.2024
Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting
Advertising25.06.2024
AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads
Video29.05.2024