Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlopen
Toen Instagram drie jaar geleden gekocht werd door Facebook waren fans van het foto-sharing platform in rep en roer, zou Instagram veranderen in een tweede Facebook? Tot nog toe is daar weinig van te merken, in de Verenigde Staten zien gebruikers af en toe een reclamefoto tussendoor, in Nederland is dat helemaal nog niet het geval. Maar dat zou in de nabije toekomst kunnen veranderen, omdat Instagram adverteren voor adverteerders een stuk aantrekkelijker gaat maken.
Adverteerders krijgen namelijk inzicht in Facebookgegevens. In een blogpost vertelde Instagram dat vanaf komende winter, data van je Facebookprofiel gebruikt gaat worden zodat je relevante campagnes te zien krijgt, vergelijkbaar met hoe Facebook campagnes werken. Op dit moment worden in de VS Instagram ads alleen gebaseerd op je leeftijd, geslacht en het land waar je vandaan komt, van de winter moeten ook de dingen die je liked een rol gaan spelen in de campagnes die je te zien krijgt.
Instagram vertelde ook dat het bedrijven ‘van ieder formaat’ advertenties wil gaan laten draaien, een manier om geld te verdienen aan de 300 miljoen actieve gebruikers iedere maand. Op dit moment werkt Instagram alleen samen met grote bedrijven als Budweiser en het Canadese sportmerk Lululemon.
Een woordvoerder van Instagram vertelt aan Business Insider dat deze stap niet direct betekent dat je meer advertenties te zien krijgt, het betekent slechts dat de advertenties die je te zien krijgt, beter op je zijn afgestemd. Maar op het moment dat meer bedrijven kunnen adverteren op het platform, lijkt het ons logisch dat het aantal advertenties ook zal groeien. Vooralsnog geen woord over hoe het met adverteren in Nederland zal gaan.
Verder lezen over Instagram
Social Media03.11.2024
Deze week viral: herfsthond, horizontal parenting en meer
Social Media31.10.2024
Threads heeft 275 miljoen gebruikers: hoe kan dat?
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media28.10.2024
Instagram komt met nieuw beleid waardoor je echt meer views wil
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Social Media20.10.2024
Deze Week Viral: sushi sandwich en logoloze Lidl
Social Media17.10.2024
Instagram komt met een bieb om leuke posts terug te vinden
Social Media13.10.2024