Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
De inschrijvingen voor de 2015 Facebook Awards zijn weer geopend. De 2015 editie heeft enkele spannende wijzigingen voor adverteerders.
De Facebook Awards (eerder bekend als de Facebook Studio Awards) zijn in het leven geroepen om het meest creatieve werk op Facebook – en dit jaar voor het eerst ook Instagram – in de spotlights te zetten. Winnend werk is echter niet alleen een lust voor het oog. Het stuwt bovendien bedrijfsresultaten. Merken en bureaus die hun werk insturen hebben de kans om internationale erkenning te krijgen van de toppers uit het vak – inclusief leden van het Facebook Creative Council – en om de standaard te zetten voor uitmuntendheid in marketing op Facebook en Instagram.
De inschrijvingen zijn geopend tot 1 april 2015 en winnaars zullen later in de zomer bekend worden gemaakt.
Wat is nieuw?
Marketing evolueert en de Facebook Awards ook. Dit jaar heeft Facebook het programma op de volgende manieren geüpdatet:
Meer categorieën. Dit jaar heeft Facebook vier categorieën toegevoegd om meer aspecten van creatieve uitmuntendheid te belichten. Dit zijn de categorieën van dit jaar:
- Integrated Campaign: Geeft erkenning aan campagnes die een samenhangend verhaal vertellen via verschillende kanalen.
- Craft: Erkent kwaliteit in film, fotografie, copywriting en/of user experience
- Social Technology (nieuw): Erkent de beste integratie of toepassing van technologie
- Media Strategy (nieuw): Erkent creatief en effectief gebruik van media op Facebook door gebruik te maken van insights, data en targeting om strategie op aan te passen en om bedrijfsresultaten te stuwen
- Facebook for Good (nieuw): Erkent kwaliteit in campagnes die gecreëerd zijn voor goededoelenorganisaties
- New Frontiers (nieuw): Geeft erkenning aan campagnes voor snelgroeiende markten, inclusief India, Zuidoost-Azië, Latijns America, Afrika en het Midden-Oosten.
Instagram campagnes.
In het verleden werden de Facebook Awards uitgereikt aan campagnes die op Facebook liepen. Dit jaar wordt ook werk op Instagram meegenomen in de competitie (in de Craft categorie).
Hoe doe je mee
De Facebook Awards zijn geopend voor campagnes die tussen 1 februari 2014 en 31 maart 2015 liepen. Het werk mag in iedere taal zijn, maar de aanmelding moet in het Engels worden ingediend. Om je campagne aan te melden en voor meer details kun je terecht op de Facebook Awards website: https://www.facebook-studio.com/awards/
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024