Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Het Amerikaanse bedrijf
GlobalWebindex Brand report heeft wereldwijd onderzoek gedaan naar hoe mensen op het internet omgaan met hun favoriete merken. Hieruit blijkt dat Twitter-gebruikers en followers veel trouwer zijn aan de merken dan Facebook-gebruikers.
Het gebeurt vaak dat mensen een merk gaan opzoeken op social media. Een kijkje nemen op Facebook wat voor foto’s er staan en of er nog leuke acties zijn of op Twitter even kijken wat er allemaal speelt bij dat bedrijf. 45 procent van de mensen op Facebook die dit doet klikt dan op de ‘Like’-knop. Terwijl maar 25 procent van de mensen een bedrijf gaat volgen als ze die bekijken op Twitter.
En toch zijn de Twitter-gebruikers loyaler naar het bedrijf toe, want maar 13 procent ontvolgt een bedrijf tegenover 30 procent die op ‘unlike’ klikt. Het blijkt dus dat twitteraars veel trouwer zijn dan facebookers.