Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Het is een veelgehoorde vraag: ‘Wat zijn jouw goede voornemens?’ Echter kennen mensen die op TikTok zitten dat niet. Die denken vooral in een ‘in’ en een ‘out’. Dit is hoe dat werkt.
Goede voornemens de deur uit
Afvallen, stoppen met roken, een maand geen alcohol: er zijn veel goede voornemens die jaarlijks de revue passeren en waarmee mensen enthousiast aan de slag gaan, om er dan op de derde maandag van januari, Blue Monday, achter te komen dat al hun goede plannen in duigen zijn gevallen. Toch een beetje een teleurstelling, maar dat kun je ook anders aanpakken.
Op TikTok hebben mensen bedacht dat het niet zozeer gaat om een traditioneel verbeterpunt aan jezelf: het gaat om losse dingen die in en uit zijn. Op TikTok verschijnt de ene na de andere video waarin zulke lijstjes worden gemaakt. Het is tekst die op een video wordt geplakt, of soms zelfs gewoon een screenshot van de een notitie-app zoals Trello of Taken. Er zijn heel veel dingen die in of uit kunnen zijn. Het kan heel persoonlijk zijn: ‘Uitslapen tot 12 uur’, dat kan een ‘uit’ zijn, maar bijvoorbeeld ‘Elke dag op tijd op werk verschijnen’ kan een ‘in’ zijn. Maar het mag alles zijn. De rust in mijn hoofd bewaren, tot 10 tellen, me-time gebruiken voor alleen maar social media-scrollen: er zijn geen limieten, alles kan een JA of een NEE zijn dit jaar.
TikTok in en out
Wel hoort er overduidelijk een bepaalde toevoeging bij deze foto’s, namelijk die van een pianomuziekje of een sensuele saxofoon. Dat maakt het meteen een stukje emotioneler, een stukje serieuzer en daaraan herken je deze ins en outs heel snel. Wil je zelf ook een lijstje maken? De sky is de limit, je kiest zelf wat jij wel in en absoluut uit vindt. Het is verfrissend en modern: waarom alleen maar focussen op dingen die niet goed aan je zouden zijn, en die ook vaak redelijk oppervlakkig blijven? Het is duidelijk dat Gen Z meer bezieling wil: geen consumeermaatschappij, geen uiterlijk vertoon, het wil vooral investeren in de planeet, maar ook in persoonlijke doelen die meer met mentale gezondheid te maken hebben.
Zoek je dus nog inspiratie voor jouw goede voornemens, dan is het eerste goede voornemen alvast om ze niet meer zo te noemen. Het zijn ins, het zijn outs, in en uit, hoe je het wil noemen, en het mag alles zijn wat je maar wenst. Doe vooral veel inspiratie op op TikTok, want er zijn overduidelijk al veel mensen die je voorgingen.
Verder lezen over Social Network
Social Media21.11.2024
Instagram laat je het algoritme resetten voor nieuwe inspiratie
Social Media15.11.2024
Meta moet 800 miljoen euro betalen door zijn Marketplace
Social Media14.11.2024
Threads start binnenkort met het tonen van advertenties
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media11.11.2024
Instagram verbetert zijn meest irritante factor
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media08.11.2024
TikTok krijgt verregaande Spotify-integratie voor muziek delen
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Verder lezen over TikTok
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media08.11.2024
TikTok krijgt verregaande Spotify-integratie voor muziek delen
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Social Media03.11.2024
Deze week viral: herfsthond, horizontal parenting en meer
Video01.11.2024
TikTok-video’s van meerdere delen moeten verboden worden
Social Media20.10.2024
Deze Week Viral: sushi sandwich en logoloze Lidl
Social Media15.10.2024