Brett houdt van het creëren van creatieve social posts, inspirerende blogs, toffe nieuwsbrieven en SEO-teksten. Ze is Google Analytics fan en vindt het leuk om (strategische) online marketing plannen te ontwikkelen voor klanten. Verder is ze verslaafd aan reizen, sporten, series en sociale media. Daarnaast heeft ze twee mega mainecoons én is ze in te huren als oppas-poezenmoeder.
Al twee jaar op een rij worden De Beste Social Awards uitgereikt. Een prijsuitreiking voor de meest opvallende uitingen op social media. Vorige week werden de nominaties voor de derde editie bekendgemaakt. Zo zijn er nominaties in elf verschillende categorieën. Bijzonder dit jaar is dat er ook een nominatie is voor de ‘gewone mens’.
Uiteindelijk worden de winnaars bepaald door het publiek en een vakjury (met onder andere acteur/cabaretier Wart Kamps, schrijfster Renske de Greef, fotograaf William Rutten en Jordi van de Bovenkamp). Tot en met 1 juni 2016 kun jij hier je stem uitbrengen en de prijsuitreiking zal plaatsvinden op 9 juni.
Genomineerden
Dit jaar is Coolblue voor maar liefst 4 categorieën genomineerd. Andere grote merken zoals Praxis, T-mobile, Vodafone, KLM en WNF zijn allemaal twee keer genomineerd. Wij zetten de genomineerden voor je op een rij en selecteerden een aantal van onze persoonlijke favorieten.
Categorie Beste Inhaker: Praxis
Kim Kardashian deelt haar decolletégeheim en is wereldnieuws. Praxis haakt in en gaat zó viraal dat er zelfs Boomerangcards worden gedrukt. Check hier hoe dit nu precies zat.
Andere genomineerden in deze categorie zijn: Welkoop, IKEA, Coolblue, Bavaria en Brand Bier.
Categorie Video: KLM
In de online trend, de unboxing video, legt KLM de lat hoog. Met de grootste unboxing video ooit, waarin een heel vliegtuig uitgepakt wordt.
Andere genomineerden in deze categorie zijn: Google, Van Gogh Museum, Coolblue, Vodafone en de Efteling.
Categorie Beste Webcare: Coolblue
Webcare waar het voor bedoeld is: klanten blij maken door ze écht te helpen. Een koelkast kon niet naar boven dus Coolblue regelde een lift.
Andere genomineerden in deze categorie zijn: Coca-Cola Nederland, ABN AMRO, Transavia, T-Mobile en Eneco.
Categorie Beste Initiatief: KNGF Geleidehonden
Met deze online video vergroot KNGF Geleidehonden het inzicht in de leefwereld van kinderen met autisme en de zichtbaarheid van het werk van onze honden.
Andere genomineerden in deze categorie zijn: Nierstichting, Maag Lever Darm Stichting en Amnesty International.
Categorie Beste Design: Boomerang Create
Onze nummer 14 is niet meer. Dat gevoel is gevangen in deze visual, die binnen no time viral ging en zelfs verschillende talkshows haalde. Check hier het artikel dat wij erover schreven.
Andere genomineerden in deze categorie zijn: Centraal Beheer Achmea, Dr. Pepper, Amstel Bier en WNF.
Categorie Beste bericht van de buurman: Johanna Krommerie
Johanna veroorzaakte met dit ene simpele bericht een storm van mediabelangstelling. Door haar zaten er in de laatste uitzending mannen in plaats van vrouwen die de koffers vasthielden. Check hier het artikel dat wij erover schreven.
Andere genomineerden in deze categorie zijn: Peter Hagenaars, Romée Steenmeijer, Jense Gerrits, Melanie Rietdijk en Rob Trippy.
Categorie Beste Copywriting: L.O.V.E. & EARFORCE
In 2015 ging NL hard op Drank & Drugs. Ook kids zeiden JA tegen MDMA ⇒ niet goed! Oplossing: gezonde versie serveren.
Andere genomineerden in deze categorie zijn: Praxis, TUI, Tempo-Team en Mona.
Categorie Beste BN’er: Chantal Janzen
Hier zijn weinig woorden voor nodig. Chantal Janzen is gewoonweg hilarisch. Vorig jaar waren Jochem Myjer en Arjen Lubach de winnaars.
Andere genomineerden in deze categorie zijn: Tim Hofman, Enzo Knol, Arjen Lubach, Meester Bart en Georgina Verbaan.
Categorie Het slechtste bericht: Lil’Kleine
Lil’ Kleine miste zijn vlucht door eigen schuld. hij deed deze tirade tegen KLM, waar vervolgens #lilkleinetweet uit ontstond.
Andere genomineerden in deze categorie zijn: Henk Krol, Staatsloterij, T-Mobile en Advocatie.
Categorie Beste Merk:
Vorige winnaars in deze categorie zijn KLM en Coolblue. De hoofdprijs gaat naar het merk dat Instagram, Facebook en Twitter als een expert benutte en haar community het beste activeerde. Een lastige keuze om hier de winnaar uit te kiezen. Zelf heb ik een lichte voorkeur voor Netflix, Coolblue en KLM. Wie de uiteindelijke winnaar gaat worden zien we op 9 juni!
Andere genomineerden in deze categorie zijn WNF, AT5, NOS en Heineken.
Wie is volgens jou de terechte winnaar in de categorie ‘Beste Merk’?
[Header afbeelding © John Smith – Fotolia]
Verder lezen over KLM
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology28.10.2024
Air France-KLM legt fundament voor AI met sterk metadatamanagement
Technology05.08.2024
Schiphol test eerste Ground Power Unit op waterstof
Automotive16.07.2024
Je kunt nu Flying Blue Miles sparen bij Uber
Nieuws26.04.2024
Stewardessen op sneakers: KLM verruilt hak voor gymp
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Lifestyle23.10.2023
4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!
Technology13.10.2023
KLM stapt in Zweedse maker van elektrische vliegtuigen
Nederlandse luchtvaartmaatschappij gaat adviseren bij de ontwikkeling van de ES-30Verder lezen over Netflix
Entertainment13.11.2024
Jake Paul vs. Mike Tyson: Wat we kunnen verwachten van dit explosieve gevecht
Gaming06.11.2024
Netflix Games Review: Word Trails is onze nieuwe verslaving
Entertainment06.11.2024
Stranger Things geeft teken van leven met teaser
Gaming04.11.2024
Netflix stopt met interactieve series
Entertainment04.11.2024
De ‘echte’ Ferry wil Netflix aanklagen om Undercover
Entertainment31.10.2024
Nieuwe Squid Game seizoen 2-teaser geeft glimp van spellen
Entertainment28.10.2024
Hilarisch moment in een film? Bewaar ze nu met Netflix Momenten
Entertainment25.10.2024
Drie redenen om The Remarkable Life Of Ibelin te kijken op Netflix
Verder lezen over Social Network
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media11.11.2024
Instagram verbetert zijn meest irritante factor
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media08.11.2024
TikTok krijgt verregaande Spotify-integratie voor muziek delen
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media03.11.2024
Deze week viral: herfsthond, horizontal parenting en meer
Social Media31.10.2024