Snapchat begint met investeren in een winkel-app. De populaire app investeert in de maker van Spring, een winkel-app die afgelopen jaar is gelanceerd. Dus gaan we binnenkort ook nog eens kleren kopen via Snapchat?
Spring is afgelopen jaar gelanceerd voor iOS en Android. Je kan in de app mannen- en vrouwenkleding winkelen. De app is een foto-vriendelijke omgeving die een beetje lijkt op Instagram. In april is er door Jello Labs al 25 miljoen dollar in de app geïnvesteerd. Maar er is nog steeds een optie van een investering die zo’n 5,7 miljoen dollar waard is. Deze wordt dan mogelijk gekocht door Snapchat.
Deze mogelijke interesse van Snapchat lijkt erop dat ze bij de social media dienst het gebied van e-commerce willen gaan ontdekken. Dit is op zich geen gek idee, aangezien Snapchat ook al een verandering doormaakte met de lancering van Snapcash. Deze toevoeging maakt het mogelijk dat gebruikers elkaar via de app kunnen betalen.
Na de lancering van Snapcash en Snapchat Discover zien we dat de CEO, Evan Spiegel, niet bang is om nieuwe features toe te voegen aan de app. Zo wil hij een grotere engagement opbouwen en meer winst gaan maken met het bedrijf.
Snapchat is met deze investering niet de eerste social media app die investeert in e-commerce. Zo heeft Facebook Messenger onlangs nieuwe features toegevoegd die bijdragen aan de e-commerce. En een Amerikaanse dienst, Tango, heeft ervoor gezorgd dat gebruikers via de winkel-tab bij Alibaba’s AliExpress kunnen winkelen via de app.