Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlopen
Binnenkort heb je wellicht een nieuwe optie wanneer je een Facebookpost wilt boosten. Dit ontdekte Dennis Yu van het bedrijf Portage Co. Hij zag dat hij er niet alleen voor kon kiezen zijn post onder de aandacht te brengen bij vrienden en vrienden van vrienden, of mensen die hij zelf had uitgekozen. Hij kon ook kiezen voor look-a-likes van zijn volgers. Mensen die dus qua profiel lijken op op de mensen die zijn pagina al volgen.
Dennis Yu schrijft op zijn eigen marketingblog over deze ontwikkeling:
“Hoewel we eerder boosted posts bekritiseerd hebben, lijkt dit niet alleen een goede optie voor kleine ondernemingen, maar voor de meeste ondernemingen. Zolang je je conversie goed kunt volgen en je hebt goede content, dan ben je met een boosted post naar mijn idee voor tweederde binnen.”
De “Look-a-like’-functie voor boosted posts zit waarschijnlijk nog in de testfase, want er is slechts een kleine groep mensen die er op dit moment gebruik van kan maken. Wij denken – net als Dennis Yu – dat dit best wel eens kan gaan aanslaan.
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024