De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Afgelopen week kondigde Facebook aan dat ze een nieuwe technologie hebben ontwikkeld om adblockers te omzeilen. Advertenties zullen net zo worden weergegeven als andere content, zodat adblockers geen kans maken. Als je advertenties niet kunt onderscheiden van andere data, kun je ze natuurlijk ook niet blokkeren. Echter sloeg Adblock Plus terug: ze slaagden er toch in om advertenties op Facebook te blokkeren. Nu komt Facebook weer met een nieuwe code in het Facebook vs. Adblock Plus-gevecht. Facebook meldt het volgende aan Techcrunch:
Kat-en-muisspel
Vandaag zal de nieuwe update van de code uitgerold worden. Blijkbaar duurde het twee dagen voor Adblock Plus met een tijdelijke oplossing kwam en Facebook heeft slechts een fractie van die tijd nodig om terug te slaan. Een ding is zeker: er is een kat-en-muisspel gaande en Adblock Plus kan hierbij wel eens in het nadeel zijn, omdat gebruikers bij sommige platformen de software moeten updaten of hun filter handmatig moeten bewerken. Facebook kan zo alles doorvoeren zonder dat gebruikers daar iets voor hoeven doen. Dat betekent dat tegen de tijd dat de meeste Adblock Plus-gebruikers een update hebben gedaan, Facebook alweer een stap verder is.
Fotocredits: Fotolia / pinonepantone
Verder lezen over Facebook
Social Media03.12.2024
Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024