Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Jij kiest zelf wat je met wie deelt, dat is de kernboodschap van de nieuwe campagne die Facebook heeft gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk. De campagne met de naam ‘Privacy is Personal’ is een nieuwe zet van het social media bedrijf voor meer transparantie en het terugwinnen van vertrouwen na het Cambridge Analytica schandaal.
De nationale marketing campagne heeft als doel om Facebook gebruikers beter op de hoogte te stellen en te leren hoe ze hun privacy settings kunnen beheren op het platform. De nieuwe privacy functies zijn ingevoerd bij verschillende onderdelen, van de news feed tot eigen berichten en advertentievoorkeuren. Dit wordt gecommuniceerd naar het Britse publiek aan de hand van een vermakelijk reclamespotje.
Privacy is Personal campagne
De campagne werd bedacht door Possible, die keek naar de verschillende privacy instellingen en voorkeuren van mensen in het ‘echte’ leven, en hoe deze vergelijkbaar zijn met de settings op facebook. Aaron Hoffman, de marketing manager van Facebook in de UK, vertelt: “We horen vaak dat mensen niet weten dat deze functies bestaan, of dat ze niet weten waar ze de functies kunnen vinden. Wij dragen de verantwoordelijkheid voor deze algemene kennis, en willen ervoor zorgen dat mensen weten hoe ze hun eigen online privacy kunnen beheren.”
De campagne zal de komende tien weken op verschillende kanalen in het Verenigd Koninkrijk te zien zijn, waaronder Facebook en Instagram (handig om gebruikers te bereiken via de platformen zelf!), video-on-demand, online, out-of-home, bioscopen, print en audio.
User statistieken
In een survey (ingevuld door 2000 Facebook gebruikers), kwam naar voren dat slechts de helft van het Facebook publiek weet hoe hij of zij zelf beheert wie hun foto’s ziet. Meer dan een vijfde gaf aan dat ze voor geen enkel social media platform wisten hoe ze de privacy instellingen moeten veranderen. Generatie Z scoorde het hoogste op kennis van Facebook privacy settings: 44% wist hoe dit te beheren, tegenover slechts 32% van de gebruikers boven de 55 jaar.
[Fotocredits © ptnphotof – Adobe Stock]
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024